levering Enbrel

• miranda1963

Ik kreeg vandaag telefoon van de apotheek dat de Enbrel vanaf 1 januari niet meer door hun geleverd mag worden. Waarschijnlijk gaat er wel een regeling komen via een grote omweg, maar zeker is dat nog niet. Dat zou dus betekenen dat ik de Enbrel dus ergens anders moet betrekken. Het is niet te hopen dat dit via het ziekenhuis moet. Dan zou ik iedere 8 weken 45 kilometer moeten rijden naar het dichtsbijzijnde streekziekenhuis om mijn medicijnen te halen. laat staan dat ik het uit Nijmegen moet gaan halen. Dit is vanaf mijn huis 90 kilometer rijden! Nu maar hopen dat het eventueel bezorgd kan worden. Uiteraard komen daar dan weer bezorgkosten bij.

Ik zie de bui dus al hangen. Wat een belachelijke nieuwe regeling weer.Wie verzint toch weer zoiets?! Bedankt %^&*kabinet!

• Anske

TNF alfaremmers: er verandert iets voor u als patiënt

Gebruikt u als medicijn de TNF-alfaremmer: Humira, Cimzia, Enbrel, Simponi of Stelara? Dan gaat er vanaf 1 januari 2012 iets voor u veranderen.

Uw medicijnen worden dan door het ziekenhuis verstrekt en niet meer door de apotheek. Het ziekenhuis kan u informatie geven hoe ze dit precies gaan organiseren.

Ook heeft de minister bepaald dat vanaf 1 januari 2012 deze TNF-alfaremmers door het ziekenhuis moeten worden ingekocht. Het ziekenhuis krijgt voor de inkoop van deze medicijnen een (beperkt) budget ter beschikking.

De minister heeft gezegd dat u als patiënt van deze veranderingen geen hinder mag ondervinden.

Als Reumapatiëntenbond volgen we het verloop van deze veranderingen en willen we ingaan op uw vragen. Mocht u wel hinder ervaren, of uw TNF-alfaremmer om – voor u onduidelijke reden- niet meer voorgeschreven krijgen, neemt u dan contact op!

U kunt een email sturen naar voorlichters@reumabond.nl

Ook kunt u bellen met de medewerkers van de Reumalijn: T 0900 • 20 30 300, toets 3, bereikbaar op werkdagen van 10.00 - 14.00 uur.

Bron: Reumapatiëntenbond

• tecko

Nou das dan fijn. Ons ziekenhuis heeft geen eigen apotheek dus zou ik naar Lelystad moeten om mijn spuiten te halen. Krijg nu 12 in 1 keer aan geleverden dan zul je zien en beleven dat je maar een paar per keer krijgt.

Afwachten maar weer hoe ze dit zullen gaan doen

gr. Marja

• chantal

Ik kreeg mijn medicijnen via het ziekenhuis thuis gelevert. Ik loop bij sint maartenskliniek en die hebben daar bezorg surves voor informeer daar eens naar, of dat bij jou ziekenhuis ook kan waar jij gaat?

• tecko

Dikke pluim voor ons ziekenhuis de MC groep Emmeloord. Heb net een brief gekregen met uitleg wat er gaat gebeuren. Ik kan kiezen tussen thuis laten bezorgen of zelf halen. Verder willen ze nog een informatiemiddag verzorgen bij genoeg belangstelling waar we de vragen klunnen stellen die we hebben.

Kan alleen maar zeggen dat ik dit super vind.

gr. Marja

• miranda1963

Ik loop zelf in de St. Maartenskliniek. Maar om nu even 180 km. te rijden om mijn Enbrel op te halen is wel een beetje te veel van het goede. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis is 45 km (heen en terug) rijden, maar misschien hebben zij ook wel een bezorgservice. Mijn apotheek gaat voor mij uitzoeken wat de beste oplossing is. Ik neem niet aan dat qua afstand die bezorgservice niet geheel gratis zal zijn. Dus waarschijnlijk weer extra kosten en ik moet ook al mijn verzekering ophogen ivm de fysio. Iedere maand 25 euro meer. En niet te vergeten de verhoging eigen risico met 50 euro. Dus dat wordt flink meer dokken volgend jaar grrrrrrrr Daar wordt je toch wel moedeloos van, vooral als je vandaag weer leest hoeveel geld er over de balk wordt gesmeten in de zorg!!