Interview over het syndroom van Tietze en costochondritis
in het SBS6 programma Teletrends van 27 februari 2011
http://www.youtube.com/watch?v=3hX_BLufiDM
Meer informatie over syndroom van Tietze: http://www.tietze.nl
Geachte heer/mevrouw.
Ongeveer 2¹/² jaar geleden heeft de huisarts het syndroom van tietze bij mij geconstateerd.
Hij heeft mij eerst naar huis ziekenhuis verwezen voor een long foto. Omdat hij dacht dat ik een longembolie had. Ik heb namelijk al 3 x trombose gehad. Het bleek toch tietze te zijn.
Heb zeker al 10 behandelingen gehad bij de manueel therapeut. Dit hielp wel een beetje. Sinds ik geen behandelingen meer heb is de pijn weer hevig terug. Ik heb afgelopen woensdag nacht van 00:00 tot 6:00 uur beneden gezeten met helse pijn.
Ik heb al verschillende medicijnen gehad. Paracetamol. Tramacet. Dizepan. Diclofenac. En ik heb nu gewoon ibuprofen 400. Ik ben wel beperkt in de medicijnen omdat ik dus acenocoumarol slik.
Toch heb ik mijn twijfel over tietze. Als ik zo lees op het internet heeft iedereen pijn aan de linkerkant. Ik heb pijn op het borstbeen en trekt onder mijn rechter borst door naar mijn rechter schouderblad.
Is het dan mischien costochondritis?
M.v.g.
Mireille Sierink- Bosch
Hoi Mireille,
Ik heb ook o.a. Tietze en het zit bij mij ook aan de rechter kant. Ik heb het nu bijna een jaar. Toen ik bij de h.a. kwam dacht deze dat ik een hele week had verhuisd. Toen ik bij mijn reumatologe kwam en ook idd vertelde dat het bij mij aan de rechterkant zat zei ze dat het niet zo heel veel voorkomt maar dat zeker wel kan.
Ook heb ik gelezen dat het tijdelijk kan zijn maar dat is meestal als een het diagnose is die niets te maken heeft met een andere reumatische aandoening. Krijg het syndroom van Tietze in combinatie met een andere reumatische aandoening is Tietze meestal blijvend.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?