Lijst met chronische aandoeningen fysio 2012

• Jopie1982

Zie onderstaande.

Weet iemand waar ik die lijst kan vinden met chronische aandoeningen voor 2012?

Ben erg benieuwd hoe het met reuma gaat. Vroeger stond volgens mij AP er niet bij.

Toen werd ik overgezet naar RA daar had ik geluk mee, maar ben erg benieuwd of die er nu nog

wel tussen staat.

Als iemand de lijst weet te vinden, roep ff + een link is ook altijd fijn ;-)

Minder behandelingen bij fysiotherapie en oefentherapie voor chronische aandoeningen

Een chronische aandoening is een aandoening die lang voortduurt. Wordt u hiervoor behandeld door een fysiotherapeut? Of heeft u oefentherapie voor een chronische aandoening? Dan zijn er twee wijzigingen:

• In 2012 wordt dit vergoed vanaf de 21e behandeling. Dit betekent dat u de eerste 20 behandelingen per chronische aandoening zelf moet betalen. Dit geldt voor verzekerden van 18 jaar en ouder.

• Bovenstaande vergoeding geldt als uw aandoening voorkomt op de lijst met aandoeningen die door de overheid is vastgesteld. Deze lijst wordt vanaf 2012 aangepast. Bij sommige aandoeningen wordt chronische fysiotherapie dan niet meer vergoed. Uw fysiotherapeut weet welke.

• sandrab

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-de-fysiotherapie.html

• hvh

Hier wordt ik niet zo blij van. Het wordt er uit gehaald omdat niet bewezen is dat het werkt? Ze weten toch wel dat reuma een aandoening is die niet verdwijnt toch? Ik denk dat er veel mensen met reuma zijn aan zullen geven dat fysio zeker wel helpt al is het alleen maar voor de verlichting van klachten.

Sterkte iedereen!

• Jopie1982

Mmmm wordt er ook wel een beetje verdrietig van.

Helaas heb ik nog niet doorgekregen wat de wijzigingen allemaal zijn van de zorgverzekering, maar reken maar dat die daar ook op inkorten.

Weer de gebeten hond, kan wel janken ff.

• miranda1963

Er staat ook:

Heeft u in 2011 een chronische aandoening die ook in 2012 op de chronische lijst staat, dan verandert er voor u niets. U hoeft het aantal behandelingen dat per 2012 voor eigen rekening komt niet alsnog te betalen.

Dus voor RA patienten die dit ook al in 2011 hadden, verandert er niets!

• Jopie1982

Volgens mij lees je het verkeerd er staat als die ook in 2012 op de lijst.

Maar juist reuma staat niet meer op de lijst.

Kan ook zijn dat ik het verkeerd lees.

• Marieke (Beheerder)

Hi,

Klopt ra en andere reumasoorten zoals bechterew en ap gaan van de lijst af. Dat betekent zelf betalen of verzekeren. Ik maak geen reclame maar onder andere Agis heeft een polis die volledige vergoeding van fysio vergoed in de aanvullende verzekering zag ik. Ik ben zelf ook aan het oriënteren omdat ik het niet kwijt wil.

Verder, please, mail het ministerie van VWS het besluit is nog niet definitief … Ook al staat het al op de site, er wordt nog steeds over gesproken. Stel vragen, vraag waar uit gebleken is dat het niet werkt, hoezo niet wetenschappelijk bewezen? etc. Hoe meer mensen mailen, hoe meer kans. Ook de KNFB maakt zich hard voor deze zaak.

Groetjes Marieke (beheerder)

• tecko

Ik ben niet zo heel erg handig als het gaat om zoeken naar info dus als je een mailadres hebt waar ik die mensen uit kan leggen dat we het dus echt nodig hebben zal ik een mail sturen.

groetjes Marja

• Joke (moderator)

Ik vind het schandalig dat het uit het pakket gaat.

Wij (mensen met reuma, welke vorm dan ook) hebben

juist fysio nodig.

Daardoor functioneren we beter en hebben we minder

hulp(middelen) nodig.

Dus mijn vraag is wat is nou goedkoper.

gr Joke (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi

Hier vind je het contactformulier van het ministerie van VWS. Hier kun je je vragen en opmerkingen kwijt over het verdwijnen van fysio uit het basispakket. Veranderingen betreffende de wtcg, het PGB etc. etc. Het gaat via postbus 51 en wordt dan doorgestuurd.

Groetjes Marieke (beheerder)