bijwerkingen cimzia

• ingrid

Kunnen degene die al langere tijd gebruik maken van Cimzia mij vertellen hoe het met de bijwerkingen zit?

• Angul44

Ik ga eerdaags met Cimzia beginnen. Dit samen met MTX.

Ben ook benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

• areyan

Ik hoop stellig dat het geen kreet in de ruimte wordt, want er zijn volgens mij nog maar heel weinig cimzia gebruikers. Ikzelf ben op 26 oktober gestart met cimzia, kan er dus niet meer over vertellen dan dat ik momenteel nog vrij ben van bijwerkingen. Uitgezonderd van enbrel, had ik zowat van alles wat er voor het ogenblik op de markt is, bijwerkingen.

• Angul44

Inderdaad, volgens mij zijn er (nog) heel weinig Cimzia gebruikers.

Ook ik heb bijna alles gebruikt wat er op de markt is, inclusief Enbrel, twee maal een half jaar geprobeerd.

Beide keren ging mijn lichaam naar verloop van tijd anti-stoffen maken, waardoor mijn klachten weer toenamen.

Afgelopen vrijdag heeft mijn reumatoloog mij aangemeld voor Cimzia, wel weer in combinatie met MTX ( waar ik ook niet lekker op reageerde in het verleden).

Vandaar dat ik hoop op wat goede reacties wat betreft Cimzia……

• ingrid

Bij mij is de cimzia vorige week aangevraagd. Heb Enbrel en daarna Humira gebruikt met mtx en nog wat pillen, maar het werkte allebei

maar heel kort. Heb van allebei geen bijwerkingen gehad en volgens mij zijn de bijwerkingen van alle biologicals ongeveer hetzelfde.

Ik zou graag op de hoogte willen blijven van jullie gebruik en (hopelijk niet) de bijwerkingen.

• Saskia

Hallo! hier komt (mijn) slecht nieuws

heb sinds 12 jaar reuma (ben nu 42)

en heb nagenoeg alle middelen gebruikt,

op dit moment plaquenil, mtx, arcoxia, prednison, tramadol en cimzia

enbrel werkte nog t beste, maar na ca 1 jaar immuun,

humira; vreselijke hoofdpijnen en gewoon niet mezelf lichamelijk

bij cimzia soortgelijk; migraine achtige hoofdpijnen, vreselijk echt!

reuma niet beter/slechter, dus ik wil ermee stoppen

heb t dan ca half jaar gebruikt. in die tijd ook zo'n btje doorlopend verkouden geweest

mn veellast van luchtwegen

ik ben geen fan (td)

• ingrid

Hoi Saskia,

Bedankt voor je bericht. Ik heb ook alles al geprobeerd en cimzia blijkt nu ook niet te werken.

Bij mij werkte humira het beste, maar werd ook immuum. Enbrel heeft ook niks gedaan.

Er is nu een aanvraag ingediend voor abatacept. Het is een infuus :( maar ja, we hebben geen

keus he, dat is het vervelende.

Ik heb al 18 jaar reuma en naar me gevoel zijn we die hele periode al aan het zoeken

naar het juiste medicijn.

In ieder geval sterkte verder!!