vraag over eerstejaarsevaluatie

• SabineB

Ik zit nu een jaar deels in de ziektewet. Wat betekent dat er een eerstejaarsevaluatie moet komen.

Mijn werkgever heeft een ingevulde evaluatie naar mij gestuurd ter ondertekening.

Is het niet gebruikelijk dat we hiervoor samen om de tafel moeten gaan zitten?

Ik kan hier niet zo duidelijk iets over vinden op de site van het uwv.

Ik ben in discussie met mijn werkgever over vergoeding voor het volgen van een omscholing.

Zij doen hier heel erg moeilijk over. Naar mijn idee moet ook dit in een aangepast plan van aanpak staan.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen??

Groetjes, SabineB

• christine

Hoi,

Het lijkt mij ook wel handig dat je samen met je werkgever de eerste jaar evaluatie doet, zodat het allemaal duidelijk is voor beide partijen. Verder niet tekenen als er onjuistheden, onduidelijkheden enz. in staan. Zodat ook een eventuele opvolger van je huidige baas het snapt.

Ik ga ervan uit dat er al een probleemanalyse, plan van aanpak is gemaakt?

Leg een ordner aan met kopieen van alles wat betrekking heeft op je ziekteverzuim.

Ben je lid van de bond? Deze heeft mensen in dienst, die speciaal voor ziekteverzuim er zijn, en alles wat er mee te maken heeft. Ook hebben ze zgn WIA consulenten. Had ik ook nooit van gehoord hoor!

Daar weten ze ook wel alles over eventuele omscholingsopleidingen en de financiele kanten ervan.

Enne bij “moeilijke” gesprekken: neem iemand mee. Kan je later nog even de boel doornemen.

Sterkte met alles hoor!

• Marieke (Beheerder)

Hoi Sabine,

Even een kort berichtje uit Barcelona…

De manier waarop jou werkgever het aanpakt is helemaal niet de juiste, je moet hem inderdaad samen invullen. In mijn geval ging dat dus juist andersom… Na een gezamenlijk gesprek heb ik m ingevuld en heeft hij zijn handtekening er onder gezet. Maar ja, ik heb een superbaas die redeneert dat het om mijn ziektewet en wil gaat…

Je kunt ook altijd naar het UWV stappen voor een oordeel hierover. Als je op het werkgeversdeel van de site van het UWV kijkt vind je wel meer info over de eerstejaars evaluatie.

Groetjes Marieke (beheerder)