andere medicijnen

• Kees

Dag Sandra,

Met de Arava moet je toch wel enkele maanden tot een half jaar geduld hebben voordat je het maximale profeit van dit geneesmiddel bereikt

Vrremd dat je zo'n matige ervaring hebt van een prednison injectie. Over drie weken moet je bloedbeeld er beter uit zien. Wellicht moet je dan weer bloed laten prikken.

Als de onsteking afneemt dalen ook je BSE en CRP en stijgt meestal je HB gehalte.

Wellicht neemt de pijn bij jou wat midder snel af ondanks de prednison

Groeten,

kees

• Alja

Hoi Sandra,

Ook ik ben een gebruiker van Arava 20mg.

Bij mij heeft het ook zeker een maand of 3 geduurd eer de ontstekingen minder werden.

Het juiste effect kan wel een half jaar duren.

Dus: je moet echt geduld hebben maar ik hoop voor je dat het Arava bij je aanslaat.

Arava geeft bij mij veel minder bijverschijnsel dan bij MTX!

Sterkte!

• Alja

Hoi Kees,

Hoe is het met jou? gaat het beter met je?

Groetjes Alja

• sandrab

nog een vraagje. Toen ik mtx spoot hield ik altijd rekening met het drinken van alcohol. Ik spoot op woensdagochtend en in het weekend dronk ik dan wel eens wat.

Nu wordt het afgeraden bij Arava. Maar hoe gaan jullie daar mee om? Zeker omdat je arava iedere dag gebruikt, vind ik het wel moeilijk.

gr. sandra

• Alja

Ik dacht dat je 1 glaasje per dag mocht drinken bij arava

Aangezien ik het niet bij 1 kon laten ben ik helemaal gestopt met alcoholische drankjes.

Ja ik heb het wel even erg moeilijk gehad!

Nu zit ik aan de bavaria malt :-)

Ik ben nu een half jaar alcohol vrij en het bevalt me eigenlijk ook wel goed :-)

Sterkte!

• sandrab

Ik heb me voorgenomen om de eerste maand eerst maar eens mijn bloeduitslagen af te wachten. Ik moet iedere 3 weken mijn bloed laten controleren en als het constant blijft , ga ik toch dat bacootje pakken in het weekend.

Maar niet ten koste van……

fijn weekend

gr. sandra

• aletta

ik gebruik nu 3 jaar Arava

Ik was al eerder heel erg gematigd met alcohol. Ik drink af en toe 1 glas in het weekend. En dat is het eigenlijk wel. 'szomers soms nog een biertje of roseetje tussendoor, maar dat is echt een uitzondering