Sabine, dat is nu toch ook al?
Ik heb een WIA en krijg een WGA. Ik verdien momenteel niet de helft van mijn restverdiencapaciteit. Ik krijg nu 40% van het minimumloon (ofzo) en dat is wel helemaal 500 euro bruto per maand. Daar moet ik dus van leven omdat een of andere EIKEL bij het UWV bedacht heeft tijden de “ keuring” dat ik geen RA heb ( ehhhh sinds 1998 dus wel) maar een rugprobleem. Daardoor ben ik ineens nog wel 62% afgekeurd, maar kan ik toch 2000 euro per maand verdienen volgens het UWV.
Terwijl ik de hele zomer in het ziekenhuis heb gelegen. Lijkt me vrij onmogelijk om dan te werken…..
Toen ik nog goed verdiende heb ik heel veel gespaard. Gelukkig heb ik daarom nu mijn koopwoning nog, maar dat hou ik niet heel lang meer vol. Dan moet ik gedwongen gaan verkopen, en de huizenprijzen hier liggen 40 tot 60 K onder mijn hypotheek.. Oftewel gedwongen verkopen en dan de schuldsanering in, met een inkomen van 500 euro bruto per maand.
Er looopt een procedure bij het UWV, maar die loopt eindeloos, dus als ik ooit eens gelijk krijg is het kwaad al geschied en zit ik tot mijn nek in de schulden.
Ach ja….