medisch gekeurd nu naar arbeidsdeskundige

• martin

Hallo

Gekeurd ivm. verslechtering klachten. Nu naar arbeidsdeskundige of ik word gebeld door ad met oordeel.

Heeft iemand een idee hoe lang dit gaat duren?

De arts zei dat dit het protocol is.

Ik ben al een aantal jarenin de WGA (RA, FM en polyartrose). Ik heb geprobeerd 2 uur per dag te werken na een langdurig ziekteverzuim van bijna 2 jaar.

Vanwege toegenomen nekartrose en schouderartrose kan ik niet meer….

vandaar deze keuring.

groet Martin

• Marieke (Beheerder)

Hoi Martin,

ik werd ook uitgenodigd door de arbeidsdeskundige ook al werd ik 80-100% afgekeurd. Mocht dat bij jou het geval zijn dan legt hij uit hoe het verder gaat in de toekomst, wat voor invloed het heeft op je financiën, wat er gebeurd als je weer gaat werken, wat je rechten en plichten zijn etc. etc.

Bij mij ging er niet lang overheen nadat ik bij de arts was geweest, ik denk minder dan twee weken, maar toen ik onlangs een afspraak wilde maken met een arbeidsdeskundige toen gaf hij aan in verband met drukte me pas over een maand uit te gaan nodigen (het had ook geen super haast).

Heb je je verhaal goed aan de arts kunnen vertellen? Heeft de arts al iets gezegd over wat hij gezien heeft?

Groetjes Marieke (beheerder)

• aletta

ik wil je niet bang maken maar bij mijn herkeuring wegens verslechtering van mijn gezondheid werd ik ineens miraculeus genezen verklaard. Hoewel erkend werd dat ik zieker was, werd wel mijn urenbeperking eruit gegooid zodat ik gewoon 40 uur kon werken en dus een megahoge restverdiencapaciteit had.

Omdat ikalleen maar in het ziekenhuis heb gelegen daarna, werk ik niet, en zit dus nu in de vervolguitkering,. Ik heb nu ongeveer 10% van mijn inkomen over (van het inkomen dat ik had toen ik nog fulltime kon werken) en wij gaan hier serieus in de problemen komen als ik niet snel werk vind (wat ik niet kan) of het bezwaarschrift gegrond verklaard wordt (hoorzitting is al geweest,dus zit te wachten)

Er zat ongeveer 2 weken tussen gesprek met arts en gesprek met arbodeskundige.

• Marieke (Beheerder)

Aletta,

Heb je een idee of je hoger beroep een kans van slagen gaat hebben? Ik heb het idee dat gelukkig dit soort verhalen niet de boventoon voeren maar het moet ontzettend K… voor je zijn om wel in deze situatie te zitten. Een uitkering is financieel en emotioneel al niet leuk ten opzichte van werk maar als je dat gaat vergelijken met zo aan de kant gezet worden dan doe die uitkering maar…

Ik zal voor je duimen!

Groetjes Marieke (beheerder)

• aletta

er is tijdens de hoorzitting al wel gezegd dat zeer waarschijnlijk mijn bezwaren gegrond worden verklaard. Echter de jurist begon gelijk te blaten dat ik dan zeer waarschijnlijk wel theoretisch zwaarder wordt afgekeurd maar dan uit praktische overwegingen weer minder zwaar wordt afgekeurd, zodat ik er in feite geen moer mee op ga schieten…

We zullen het zien. Raar genoeg vind ik het amper nog belangrijk. Ik ben afgelopen zomer zo ziek geweest dat ik heel goed besef hoe erg ik moet oppassen en dat ik gewoon niet meer kan dan ik doe. Daar kan het uwv mee eens zijn, en dan wordt het wat makkelijker, of ze zijn het er niet mee eens en dan wordt het wat moeilijker.

• hvh

Vandaag heb ik iets gelezen wat mij echt heel veen zorgen baart. Volgend jaar (het heeft o.a. betrekking op de wajong) moet iedereen (ongeacht welk percentage je je nu bent afgekeurd) opnieuw worden gekeurd. De gene die minder worden afgekeurd moeten gaan werken en hun inkomen wordt slechts door een andere uitkering dan de wajong, nog maar aangevuld tot bijstands niveau. In 2014 wordt het nog hachelijker dan wordt dat bedrag ook nog eens terug gebracht tot 70% daarvan. Daarnaast worden bedrijven minder of helemaal niet meer gesubsidieerd in het aannemen van mensen met een beperking, dus zullen deze mensen ben ik bang met lege handen overblijven. Tel daarbij op dat een aantal andere subsidies fors minder gaan worden en een aantal anderen dingen, die voor ons essentieel zijn om hoog zullen gaan. Ik mag wel even concluderen dat die heren daar in den haag werken echt niet goed bezig zijn.

Er zijn wel een aantal organisaties die nu op hun achterste poten staan (onder andere de fnv) en het hier helemaal niet mee eens zijn maar ik ga slapeloze nachten krijgen.

Sorry voor het deprimerende verhaal maar ik moest het even kwijt.

Groet

• aletta

Sabine, dat is nu toch ook al?

Ik heb een WIA en krijg een WGA. Ik verdien momenteel niet de helft van mijn restverdiencapaciteit. Ik krijg nu 40% van het minimumloon (ofzo) en dat is wel helemaal 500 euro bruto per maand. Daar moet ik dus van leven omdat een of andere EIKEL bij het UWV bedacht heeft tijden de “ keuring” dat ik geen RA heb ( ehhhh sinds 1998 dus wel) maar een rugprobleem. Daardoor ben ik ineens nog wel 62% afgekeurd, maar kan ik toch 2000 euro per maand verdienen volgens het UWV.

Terwijl ik de hele zomer in het ziekenhuis heb gelegen. Lijkt me vrij onmogelijk om dan te werken…..

Toen ik nog goed verdiende heb ik heel veel gespaard. Gelukkig heb ik daarom nu mijn koopwoning nog, maar dat hou ik niet heel lang meer vol. Dan moet ik gedwongen gaan verkopen, en de huizenprijzen hier liggen 40 tot 60 K onder mijn hypotheek.. Oftewel gedwongen verkopen en dan de schuldsanering in, met een inkomen van 500 euro bruto per maand.

Er looopt een procedure bij het UWV, maar die loopt eindeloos, dus als ik ooit eens gelijk krijg is het kwaad al geschied en zit ik tot mijn nek in de schulden.

Ach ja….

• hvh

Ja het is schandalig echt waar, we worden gestraft voor iets waar wij niets aan kunnen doen. Ik ga de zelfde kant uit, als ze deze plannen door gaan voeren is het voor mij denk ik ook kiezen of delen, gaan werken (als je al een baan vind) en je zelf helemaal de vernieling in helpen of niet gaan werken en tot me nek in de schulden gaan komen!

Ik leef echt met je mee en nogmaals ik vind het schandalig dat ze mensen zo behandelen!

Groet