mab thera

• christine

Hoi allemaal,

Las net in een ander bericht over Mab Thera. Omdat ik waarschijnlijk binnenkort hiermee moet beginnen, Humira en MTX doen te weinig, helaas, wil ik jullie vragen om jullie ervaringen. Zowel de goede als slechte asjeblieft. En het schijnt dat als dit ook niet goed werkt het een tijdje duurt voordat je met wat anders mag beginnen dus…..zit je een tijdje zonder reumamedicijnen, ook niet echt jofel.

Ik zie er tegenop, misschien wel onterecht?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

christine

• aletta

Ik gebruik het nu sinds juli 2010 en ga volgende week voor mijn “derde kuur”.

Het postieve is dat het werkt en dat mijn bloedwaarden verbeterd zijn.

Maar het is een heftig medicijn. Ik was er echt doodziek van, zeker tijdens en de dag na het infuus. Ik ga altijd donderdags en dan kon ik zaterdag eigenlijk nog niet in de tuin zitten bijv. Ik schijn wel een uitzondering te zijn, en ik kreeg nog de grote dosis van 2x1000. Daarbij komt dat ik extreem moeilijk te prikken ben, en dat er gemiddeld 18x geprikt moet worden voordat het infuus goed zit. Ook daar heb ik veel last van (aderontstekingen dus)

Komende week krijg ik voor het eerst 2x500. Hoop dat ik daar minder last van bijwerkingen van heb.

Laat je hier niet teveel door afschrikken, en laat het gewoon maar over je heenkomen. Het is wel puur gif (zoals mijn reumatoloog zelf ook zegt) en gebruik het alleen als het echt niet anders meer kan.

• Lana

Ik krijg donderdag mijn 3de infuus, ik ben er de eerste keer ook echt niet lekker van geweest en vooral erg moe ook de dagen erna.

De tweede keer had ik bijna geen klachten , nu moet ik het dus nog even afwachten.

Bij mij werkt het heel goed gelukkig en ik heb al heel veel geprobeerd, Mtx, Humira, Simponi etc

• christine

He, bedankt hoor!

Ik ga het nog eens rustig overleggen met de reumatoloog.

• Lana

Ik heb vandaag mijn infuus weer gehad , ging prima ben alleen erg moe maar je word slaperig van de tavegil.

Succes

• Jopie1982

Totaal geen ervaring maar wil je/jullie allemaal sterkte wensen.

Is altijd moeilijk en vervelend als andere medicijnen echt niet meer werken.

Hopelijk is het altijd nog overwegend positief dan negatief, ondanks de bijwerkingen!!

• aletta

tja,,, de reumatoloog zegt dat het werkt, omdat mijn bloedwaarden beter zijn, maar ik voel me niet lekker. Dus tja, is het dan al die bijwerkingen waard? Die discusse hebben we al een tijdje… en tot nu toe wint hij :)