Het bedrag wordt in 2012 verhoogd van € 170,- naar € 220,-.

• sandrab

kreeg net een mail van agis, met de veranderingen voor 2012

lees en huil :(Het bedrag eigen bijdrage wordt in 2012 verhoogd van € 170,- naar € 220,-.:X

sandra

• miranda1963

Absurde verhoging!!!!

Begin van het nieuwe jaar (controle reumatoloog en bloed prikken en daarbij opgeteld mijn medicatie) ben ik al aan het eigen risico.

Het wordt er niet leuker op. We betalen ons al scheel aan de zorgverzekeraar en dan ook nog dit absurde eigen risico. Als we zo doorgaan wordt de zorg alleen nog maar betaalbaar voor de hogere inkomens. En de lagere inkomens worden de toeslagen gekort. Hoe komen die nog rond?

• Jopie1982

Voor mij wordt her serieus steeds moeilijk om rond te komen.

Ik ben alleen en heb een hoop huis.

Reumatoloog wil dat ik minder ga werken en hulp in de huishouding neem, maar ik kom nergens voor in aanmerking dus moet

alles vanuit eigen zak betalen.

Dit zijn weer extra lasten, lijkt misschien niet zo veel…..maar keer op keer alles bij elkaar….

• Paul (moderator)

Misschien de moeite waard om te gaan ´shoppen´…

Paul (moderator)

• Jopie1982

Dat bedrag is toch voor elke Nederlander gelijk??

• aletta

tja ik ben het in januari altijd al kwijt. Ik kan wel met mijn ziektekostenverzekeraar (IZA) een regeling treffen dat het niet in 1x afgeschreven wordt, dat is wel fijn.

Het wordt wel erg veel zo allemaal bij elkaar. Pffff

• Jopie1982

Minder behandelingen bij fysiotherapie en oefentherapie voor chronische aandoeningen

Een chronische aandoening is een aandoening die lang voortduurt. Wordt u hiervoor behandeld door een fysiotherapeut? Of heeft u oefentherapie voor een chronische aandoening? Dan zijn er twee wijzigingen:

In 2012 wordt dit vergoed vanaf de 20e behandeling. Dit betekent dat u de eerste 19 behandelingen per chronische aandoening zelf moet betalen. Dit geldt voor verzekerden van 18 jaar en ouder.

Bovenstaande vergoeding geldt als uw aandoening voorkomt op de lijst met aandoeningen die door de overheid is vastgesteld. Deze lijst wordt vanaf 2012 aangepast. Bij sommige aandoeningen wordt chronische fysiotherapie dan niet meer vergoed. Uw fysiotherapeut weet welke.

Ook lekkeer weet iemand ook al of die lijst ergens op internet staat??

• Marieke (Beheerder)

Jopie

meestal dekt je aanvullende verzekering die eerste 20 behandelingen wel als je uitgebreid verzekerd bent.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Klopt heb je ook weer gelijk in.

Gelukkig heb ik een goede verzekering. Ben al aan het vragen hoe hun nieuwe polis wordt.

Maar ja die krijg ik pas in november. Dus nog even wachten en dan vergelijken.

Ik gebruik namelijk ook behoorlijk wat voor de alternatieve zorg en daar worden ook veel dingen in aangepast.

Wordt weer puzzelen straks.

• sandrab

ja het wordt allemaal duurder. Ik ben ‘gelukkig’ volledig verzekerd bij de Agis, maar ja 145 euri in de maand is niet misselijk ::o

vorig jaar wel heel kritisch naar mijn polis gekeken en had van iemand gehoord dat je collectieve korting kon krijgen als je lid was van postcodeloterij. Scheelde zo 8 euro per maand. Blijven vergelijken, ook in de polis die je al hebt , want ik had dus verzekering bij agis en die komt niet zelf met die korting!

ik kom dus ook al jaren niet in aanmerking voor de compensatie van eigen risico<<<< laten ze daar dan wat eens aan doen!!