Cimzia en Simponi

• areyan

Hallo,

Wanneer begon de medicatie bij jou aan te slaan?

• ingrid

Ik heb nu drie keer twee injecties gehad en merk er werkelijk niets van. Heb eerder het idee dat het slechter wordt, maar dat zal hopelijk toch niet

kunnen? Blijf hopen! De humira sloeg ook pas na een kleine drie maanden aan.

• areyan

Na mijn eerste spuitjes ondervond ik een duidelijke verbetering, sindsdien bleef mijn toestand status quo. Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Maar goed, ik kan me voorlopig heel goed behelpen en hang niet langer af van derden.

• ingrid

Tof dat jij er wel baat bij hebt. Misschien niet zoveel als je gehoopt had maar je merkte in ieder geval een verbetering.

Ik ga morgen toch maar mijn arts bellen of je er toch niet ook slechter van kan worden. Je weet maar nooit!

• areyan

Als ik jou bij deze kan geruststellen, er was nooit eerder een product - en er zijn er al héél veel de revue gepasseerd - waarvan ik geen nare bijwerkingen ondervond. Van de cimzia tot op heden niet het minste ongemak (afkloppen)

• meisje1989

Ik gebruik Simponi sinds de Humira bij mij niet meer voldoende deed.

Ik hoorde alleen maar slechte verhalen over de Simponi, toch overgehaald door mijn reumatoloog.

De prikken zijn, in tegenstelling tot die van humira, echt fantastisch. Ze doen totaal geen zeer. Echt een piece of cake.

Verder voel ik me echt weer steeds beter!! Ik geloof dat de simponi zijn werk aan het doen is! :) Ik ben prednison aan het afbouwen en pijnmedicatie ook.

Ga maar niet af op alleen hetgeen je leest. Als het met mensen fantastisch gaat dan komen ze natuurlijk vrijwel niet op deze forums, dan zijn ze aan het basketballen (bij wijze van spreken)

• AstridV

Ik gebruik sinds juli Simponi. Soms denk ik even het helpt, maar dan steken de bijwerkingen weer de kop op. En ik heb er nogal wat. Hoofdpijn, huiduitslag, dromen (helaas geen leuke), maagklachten, algeheel gevoel van ziek zijn.

Ga nu waarschijnlijk stoppen. Maar ja…wat dan weer?

• areyan

Voilá, zo gaat het áltijd, iemand stopt ermee en een ander begint opnieuw :) Na zes maanden cimzia is de reumatoloog ervan overtuigd dat het geen zin heeft om nog verder te doen. Heel in het begin leek het aan te slaan maar momenteel is het noppes. Simponi is de volgende stap.

• ingrid

Ik gebruik cimzia nu vanaf 20 januari. Denk de ene keer dat ik heel voorzichtig verbetering voel om dan volgende keer me weer

zo ontzettend slecht te voelen. 30 maart bij de reumatoloog bleek mijn crp duidelijk verbetering te vertonen, het lichaam schijnt

later te volgen! Ik wacht nog steeds!

Een geluk heb ik in ieder geval wel, ik heb (nog) geen bijwerkingen :). Toch iets positiefs ;).

• ingrid

Vandaag weer bij de reumatoloog geweest. We stoppen met de Cimzia. Het doet (te) weinig (niks) en de meeste van mijn gewrichten zijn

nog steeds ontstoken. Hij heeft nu een vraag ingediend voor abatacept. Baal enorm dat ik binnen een jaar tijd al voor de derde keer moet

veranderen van medicatie, hoop dat deze nu echt een keer gaat werken.