Cimzia en Simponi

• areyan

Zijn er mensen die reeds een poosje ervaring hebben met één van deze medicaties? Cimzia wordt ook wel eens certolizumab genoemd.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

in de zoekfunctie kun je wat berichtjes teruglezen over Simponi zoals hier.

Er staat nog wat meer maar niet zo heel veel. Ik hoor er weinig over dus ik denk dat het meestal niet de eerste keus is…

Groetjes Marieke (beheerder)

• areyan

Bedankt.

Kan men deze medicaties tot de allernieuwste rekenen of niet? Dat had ik graag geweten.

• elemi

ja dat kan je, ik heb het zelf gekregen in april na eerst humira te hebben gebruikt, heb er geen baat bij tot nu toe. 1x in de maand injecteren . heb ook prednison en mtx.

• areyan

Welk van de twee heb jij dan, Cimzia of Simponi?

• elemi

simponi, vergeten erbij te zeggen

• AstridV

Ben sinds vandaag nieuw hier. Wil even reageren op de Simponi. Gebruik het vanaf juli. Merk nog geen verschil.

Voel mij eigenlijk zieker dan daarvoor. Ben erg misselijk af en toe, veel hoofdpijn, droge ogen en de onstekingen worden niet minder. Bloedwaarden waren iets slechter dan daarvoor. Bezinking 44 en CRP 11. HB was ook gezakt.

Moet toch nog even doorgaan van mijn reumatoloog. Heb trouwens RA. Ik houd er de moed maar in.

• Lana

Ik heb ook Simponi gebruikt , deed niet veel bij mij ik heb nu mabthera

• lelie41

ik (ra) gebruik sinds nov.2010 cimzia en het heeft even geduurd maar sinds dit voorjaar gaat het fantastisch. Ik spuit om de week en slik er wel mtx bij en 2x per week foliumzuur. Kan alles weer doen en heb hoegenaamd nergens meer last van, en dat had ik van de winter echt nooit gedacht…

• areyan

Dit lijkt me momenteel de meest optimistische reactie. Hopelijk hou je het zo, misschien straks ook nog zonder die ellendige MTX. Volgende week ga ik opnieuw naar de reumatoloog, ik ga voor Cimzia.