speekselklierontsteking

• miranda1963

Vanmiddag is het begonnen: pijn onder het oor , daarna de wang, zwelling en pijn. Voor mij een beetje herkenbaar, maar niet zo erg als nu.

Speekselklierontsteking en ik heb er behoorlijk last van. Ik voel me ook niet helemaal lekker in orde. Dus misschien wel wat verhoging. Ik heb het nog niet gemeten.

Ik heb ra en ook sjogren. Nu weet ik niet goed of ik er morgen mee naar de huisartsenpost zal gaan, want een antibioticakuurtje is misschien toch wel nodig. Mede omdat ik Enbrel spuit en een elleboogprothese heb, wordt je toch voorzichtiger. Wat vinden jullie?

• AnnemiekV

Ik heb toevallig een collega die dit net gehad heeft.Ik zou ermee naar de huisarts gaan hoor,zij heeft eerst een poos moeten afwachten(wisten niet wat het was).Uiteindelijk is de speekselklier operatief verwijdert,na een heel gedoe van onderzoeken.(men dacht aan alles,behalve speekselklier)Na de operatie begonnen de klachten weer opnieuw!Een aantal dagen geleden werd ze wakker met een steentje in haar mond.Bleek er toch nog iets te zijn blijven zitten,wat nu dus vanzelf eruit was gekomen.Hele opluchting,ze voelde zich meteen beter!Dus wat mij betreft,gewoon gaan en niet afwachten,zeker omdat je al meer factoren hebt die meespelen.(ra en sjogren)Mijn collega is verder niet bekend met reuma.

• christine

Hoi Miranda,

Ik zou zeker even gaan, beter voor niks dan dat ze later zeggen: was even gekomen.

Vooral ivb, met je elleboog enzo.

Sterkte hoor en laat nog even weten hoe het verder ging?

groetjes

christine

• miranda1963

Nou, wat ben ik ziek geweest. Ik heb ‘s nachts (ik had nog geen oog dicht gedaan van de pijn) gebeld met de huisartenpost. Kreeg als advies om meer paracetamol en oxycontin te gaan slikken tegen de pijn en weer te bellen als het niet ging. Ik heb dus weer gebeld, want ik stond nog op de kop van de pijn. Om kwart over 8 zat ik bij de arts. Ik kreeg meteen een antibioticakuur en weer meer pijnstilling. Mocht de pijn blijven mocht ik gerust weer bellen. Gisteren heb ik de hele dag met koorts in bed gelegen. Doordat ik zo veel medicijnen in moest nemen en niks kon eten, heb ik meerdere keren moeten overgeven van de misselijkheid. Vanmorgen werd ik om half 8 wakker met een hele kurkdroge mond. Ik voelde met mijn tong een hard stukje tegen de wang. Bleek een speekselsteentje te zijn ter grootte van een rijstekorrel. Die heeft natuurlijk de hele boel geblokkeerd waardoor alles zo opzweldde en pijnlijk was. De druk is er nu af en de pijn en stuk minder. Ben net weer begonnen met iets te eten en een kop thee. Langzamerhand weer gaan herstellen. Ik wist niet dat je zo ziek kunt zijn van zo’n ontsteking. Nog effe lekker douchen en dan weer even rusten. Komt weer helemaal goed!

• AnnemiekV

Bij mijn collega adviseerden ze om zure dranken te drinken,om zo de zaak goed te blijven doorspoelen.Zij was er ook erg beroerd van,en veel moeite met eten.Sterkte ermee,hopen dat nu het steentje eruit is,je goed gaat opknappen!