Lichamelijke klachten bij afbouwen Prednison

• Ingrid37

Even een vraagje. Ik ben in juni voor het laatst bij de reumatoloog geweest en zij vond dat ik de Prednison (10 mg pd) moest afbouwen naar 7,5 mg. Ik kreeg een afbouwschema van 12 weken om van de 10 mg naar de 7,5 mg te komen. Ik zit nu in week 11 en voel me ontzettend beroerd, daarvoor ging het redelijk goed (al heb ik wel meer gewrichtsklachten). De klachten die ik nu heb, naast gewrichtspijn: misselijkheid, veel kokhalzen en soms braken, weinig tot geen eetlust, ontzettend moe, slap gevoel, wazig gevoel in mijn hoofd, kortom alles is me teveel. Wie herkent deze klachten en zou het idd door het afbouwen kunnen komen? Hebben jullie eventueel tips om die misselijkheid onder controle te houden? Alvast dank voor de reacties!

• Ingrid37

Moet er misschien even bij zeggen dat ik de Prednison nu zo'n 8 jaar slik iedere dag.

• Jopie1982

Hoi Ingrid, als je al 8 jaar die medicijnen hebt gebruikt dan is het heel logisch dat je lichaam daar nu best wel heftig op aan het reageren is. Ook al ben je dan nog zo langzaam aan het afbouwen.

Ik heb nu vanaf januari prednison gehad en ben nu ook aan het afbouwen en helaas heb ik ook behoorlijk last van bijwerkingen.

Maar als je op een gegeven moment teveel aan het overgeven bent moet je wel aan de bel trekken het is niet de bedoeling dat je gaat uitdrogen of wat dan ook.

Ook als de pijn niet meer te harden is even contact leggen met je arts.

Beter een x te veel dan een x te weinig.

Sterkte er mee.