al wia nu verslechtering gezondheid

• RAFA

Hallo allemaal,

In 2006 gedeeltelijk afgekeurd in de Wia gekomen (RA, FM en polyartrose). Nu bijna 2 jaar ziek, en door het UWV tot okt. dit jaar voorlopig 100% afgekeurd. Toch geprobeerd: in maart begonnen tot op heden 2 uur per dag. Normaal in totaal 12 uur per week.

Meer dan 2 uur gaat niet meer lukken. Arbo-arts zei mij dat hij de aanvraag voor Wia ging regelen (..) die heb ik dus al. Nu via UWV online aangegeven dat gezondheid achteruit is gegaan.

Momenteel weer ziek thuis… iemand tips? Volgens mij heeft het geen zin meer om nu nog te gaan werken, aangezien behandelaars ook vinden dat 2 uur het maximaal haalbare is.

Bedankt voor reactie

• aletta

Ik zit in eenzelfde situatie momenteel…. was gedeeltelijk afgekeurd, werd zieker, en kreeg een herkeuring waarbij de arts heeft bedacht dat ik 40 uur kon werken…

Ik heb bezwaar aangetekend en heb in september de behandeling ervan. Heb net in het ziekenhuis gelegen en ga weer het revalidatietraject in, dus ik denk dat het wel overduidelijk is dat ik geen 40 uur kan werken.

Maar ja, gelijk hebben is niet gelijk krijgen.

Als ik jou was zou ik niet gaan werken en de herkeuring in oktober eens afwachten (neem aan dat je niet voor niets tot oktober voorlopig 100% bent afgekeurd….

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ook Hier een verhaal. Ik ben afgekeurd (had al herkeurd moeten zijn) en ben weer een het werk gegaan tijdens mij afkeur. Nu ben ik weer in de ziektewet bijna de volledige termijn en wil eigenlijk weer beginnen in januari maar dan voor minder uren. Volgens mijn baas is het zo dat als hij nu mijn werkzaamheden opnieuw aanpast het risico bij hem komt te liggen in plaats van bij het UWV. Hij staat overigens verder in alles achter me hoor maar kan het fin. risico niet dragen nog eens drie jaar. Na al zeven jaar meer downs dan ups. Mijn werkgever is super heb m opgegeven voor support award.

Ik probeer uit te zoeken hoe dit ligt maar zelfs het UWV lijkt me niet het antwoord te kunnen geven. In verband met m'n woningaanpassing zit ik op de camping met een piep internetverbinding dus dat helpt niet.

Ze willen zelfs kijken of ze me op een andere manier terug kunnen huren als dit tot ontslag gaat leiden maar ik zou natuurlijk liever in dienstverband blijven…

Iemand ervaring hiermee? Aletta bekend?

Groetjes Marieke die dus minder hier is door het dramatische prepaid internet. (beheerder)

• aletta

Aletta is om die reden gewoon door haar werkgever op straat gekieperd bij het grof vuil…..

diezelfde ex werkgever die dus nu mijn 100% afkeuring probeert tegen te houden doordat hij daar bezwaar tegen aangetekend heeft (JA dat kan dus)… zijn motivering… hij moet dan meer premie gaan betalen doordat ik binnen een jaar na ontslag hoger afgekeurd wordt….

Maar goed, Marieke ik wil er best naar kijken, pb me dan even met alle info :)

groetjes!

• Pepe

Ik heb eens een werkgever gehad die keihard beweerde een Plan Van Aanpak gemaakt te hebben, terwijl ik daar nog nooit van gehoord had.

Toen hij me nodig had kon alles, toen ik toch teveel pijn kreeg kon niets meer. Gewoon geexcommuniceerd, verbannen, genegeerd….zo gemakkelijk.

Sommigen zijn zulke grote klxxtzakken, ik kon zijn bloed wel drinken.

• tecko

Ik heb het ooit al eens eerder gezegd. Ik ben zo vreselijk blij dat ik 1 week te kort heb gewerkt en daardoor geen uitkering kon krijgen. In eerste instantie was ik woest maar achteraf moet ik bekennnen dat ik zo ongelooflijk blij ben dat ik niet in de mallemolen een willekeurmolen van de uitkeringsinstanties terecht ben gekomen. Ik had en heb de bevoorrechte positie dat ik niet afhankelijk was van mijn loon en dat mijn man een goede baan heeft. Ik zie het hier op het prikbord maar ook in mijn directe omgeving. Soms denk ik wel eens Je zit dan in de ziektewet en kunt niet werklen maar je hebt er een dagtaak aan om al die regels en door te kunnen worstelen en als je dat hebt gedaan kun je weer van voren af aan beginnen omdat ze net alles weer hebben veranderd. Blijkbaar is ziek zijn alleen niet genoeg maar is het dus ook nog eens nodig om een portie stress bij de verzameling te gooien. En juist dat kun je dus missen als kiespijn. Echt ik knijp mijn handen dicht dat ik daar niet in verzeild ben geraakt. Ik kan soms echt licht ontvlambaar zijn als het gaat om dit soort zaken en ik geloof dat ik met liefde en plezier her en der iemand over één of andere balie zou trekken mits ik daar nog toe in staat zou zijn. Alhoewel????? Ik zou dan direct weer voor 100% goedgekeurd worden denk ik want ach iemand die daar nog toe in staat is kan ook werken. M.a.w je moet dus vreselijk oppassen wat je doet en hoe je het doet.

Nogmaals ik weet dat ik in een bevoorrechte positie verkeer en dat dit niet voor iedereen geldt. Ik kan alleen maar laten weten dat ik met jullie mee leef want nee tips kan ik niet geven alleen maar digitale steun.

gr. Marja

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik klaag niet over mijn werkgever hoor, alleen over de regels bij het UWV die zo onduidelijk zijn haha. Aletta, als ik je mag mailen, graag maar dat doe ik dan even volgende week, na de tweede verhuizing ;-) in verband met m'n woningaanpassing… Als ik weer normaal internet heb.

Ik heb vandaag gehoord dat mijn geweldige werkgever NOAB genomineerd gaat worden voor de Support Award! Ik ben helemaal blij!

Vanzelfsprkend horen jullie daar binnenkort meer over.

Groetjes Marieke (beheerder)