dit kan me zo kwaad maken.

• tecko

Vanavond lekker chinees gegeten en ik wilde voor de verandering weer eens een toetje na. Gebeurt niet vaak maar ik had er zin in dus had een pak vla gekocht. Nu hebben ze tegenwoordig van die leuke dfraaidoppen op de pakken en smachtend naar de vla diverse pogingen gedaan om die dop er af te krijgen. Niks, noppes nada. Geen vla want ik krijg dus met geen mogelijkheid die dop er af. Gelukkig kwam mijn man thuis en ook hij wilde wel wat vla. ( Ik had vooraf gegeten omdat hij op woensdag altijd wat laater is). Dus eindelijk toch mijn vla gehad. Ook hij kon de dop er haast niet af krijgen.

Ik kan daar zo vreselijk kriegel om worden. Je moet maar alleen zijn en ontzettend veel zin hebben aan iets van dien aard en je krijgt die verrotte dop er niet af. Het is niet de eerste keer dat me dit overkomt en ik moet zeggen dat ik me dan zo gefrustreed voel dat ik al eens het complete pak in de container heb gekiepert. Ik weet het dat werkt ook niet maar ……..nou ja vul maar in.

Natuurlijk weet ik ook wel dat er ergere dingen zijn maar soms heb ik van die dagen dat ik me er vreselijk over op kan winden.

gr. Marja

• hvh

Hoi Marja,

Ik herken het mijn vriend moet ook heel vaak iets voor mij openmaken. Ik heb bijvoorbeeld ook problemen met die lipjes aan de pakjes beleg (veel te klein om vast te pakken), of met sommige pakken koffie (niet open te trekken) maar het is inderdaad heel vervelend als je partner niet in de buurt is om je even te helpen en jij maar zin hebben in vla hihi. Ik dacht dat de blokker van die flessendraaiers verkocht, ik heb er laatst wel een grote plastic haak gekocht om lipjes aan blikjes te openen. Ik ga van de week maar eens even kijken hihi

• sabineb

Bij tupperware hebben ze ook erg handige doekjes om alles open te maken. Meestal lukt het me met de pakken dan wel. Voor flessen heb ik helaas ook mijn man nodig……

Groetjes, Sabine

• Pepe

Een tang als het moet, desnoods snij ik het pak in tweeen, maar open zal die…! ;)

Als ik net wakker ben, kan ik nog geen aansteker aan de praat krijgen.

• chantal

ik ken ook het probleem maar heb geen parner die het voor me kan doen. heb het er met mijn ergo over gehad en hij gaat volgende week iets meebrengen om te kijken of het dan beter lukt. aangezien ik dit probleem ook hbe b9ij een verpakki ng van een medicijn. en heb al een doppen open draaier maar die werken hier niett op. zal jullie laten horen volgende week of het werkt.

• anniek

ik heb er een speciaal apparaatje voor: de turnkey maar er zijn ook andere uitvoeringen, zoek maar eens op flessen- of pottenopener.

kan ook echt niet zonder mn jarkey, om potten open te krijgen

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb toen ik nog niet zo lang reuma had een ergo op bezoek gehad met een heel scala een hulpmiddelen.

Medicijnen die ik niet uit de verpakking krijg die haalt de apotheek eruit en stopt ze in potjes. Althans voordat ik er zover had dat ze ze maar zijn gaan baksteren (in afscheurbare zakjes stoppen op rollen).

Ook ik heb in mijn keuken een tang, hoekmessen, aangepaste scharen, tupperware doekjes, potopeners enzovoort…

Maar het blijft Belachelijk!! dat er verpakkingen worden gemaakt die gezonde mensen al niet open kunnen maken!

Groetjes Marieke (beheerder) uit Frankrijk

• AnnemiekV

Ja,herkenbaar!!!Pak chocomel,heb je eerst die verrekte draaidop,komt er dan een lipje wat je nog eruit moet trekken,aaaaarghh!!Ik gebruik vaak een vaatdoekje,zet flessenopeners onder de rand van een glazen pot,dan komt het vacuum eraf.Ik heb ook een ding om de lipjes van blikken mee open te maken,en los te trekken,dat werkt ook op de lipjes van die pakken drinken.

• Pepe

Het ergste zijn die lipjes van de koffiemelk, die zijn erg klein en zitten wel érg goed vastgeplakt…

• AnnemiekV

Ja koffiemelk,ook zo'n goeie….En heb je het open,laat je het uit handen vallen of zo,pffff…..8-)