lopen na triple arthodese operatie

• José57

hallo allemaal,

Na 6 weken “zit”gips mag ik eindelijk gaan belasten. Hoe hebben jullie dit gedaan, eerst met krukken en daarna zonder? Maar… door het hoogte verschil(er zit ook nog een zool onder) lijkt het me niet te doen.

Kan iemand mij zijn of haar ervaringen vertellen, alvast bedankt

groet José

• Jopie1982

Heb deze operatie nooit gehad. Maar ik neem aan dat je hier advies en begeleiding bij krijgt?

Dit moet je niet zelf gaan uitvogelen hoor.

Ik heb heel lang in het gips gezeten (voor heel andere dingen en regelmatig weer). Maar ik ben vanuit de rolstoel helemaal gaan opbouwen meet de fysio.

Verder is een logische opbouwe (er zijn er meer). Dat je eerst met 2 krukken gaat lopen.

En dan steeds proberen minder druk op de krukken te zetten.

Daarna met 1 kruk lopen en dan pas zonder.

Maar dat gaat echt niet van de één op de andere dag.

Heel veel succes.

Is de operatie verder wel helemaal goed gegaan?

• Joke (moderator)

Hoi José,

Ben het helemaal met Jopie eens.

Doe rustig aan en laat je begeleiden door arts fysio of iets degelijks.

Vooral niet op eigen houtje want mijn ervaring is te snel is niet goed.

Ik zelf zit nu al een jaar in het gips en heb dit al vaker gehad maar

als je het rustig aan doet ben je eerder mobiel dan dat je te snel gaat

en dan weer terug valt.

Heel veel sterkte

gr Joke

• Jose57

Hallo Jopie

Blijkbaar heb ik jou per abuis dit bericht gestuurd, excuus. Wel bedankt voor je antwoord. Maar hoe moeilijk het af en toe ook is ik zal proberen het toch rustig op te bouwen.

Wat de operatie betreft, tot nu toe is het goed gegaan, de rest wachten we af tot ik over 6 weken weer op controle moet en dan t.z.t. van de pijn af zal zijn.

groet José

• José57

Halo Joke, Bedankt voor je adviezen, ik zal ze ter harte nemen. Ik hoef pas over 6 weken op controle dus zal het voorlopig op eigen houtje moeten doen.

groet José