droog klimaat

• areyan

Zijn er doorslaggevende bewijzen voor de helende werking van een droog klimaat? En waar bevinden zich eventueel deze streken, maar wel het liefst in Europa?

• Pepe

Er zijn geen doorslaggevende bewijzen, maar het is wel bekend dat mensen uit warme landen minder (last van) reuma hebben.

Binnen Europa is Zuid-Frankrijk polulair om die reden.

Zelf heb ik goede ervaringen met een warm klimaat, maar warm en vochtig is niet goed (in mijn geval)

Koud en droog is net zo prettig voor de spierpijn.

Het liggen blijft in een warm klimaat een even groot probleem als thuis.

Mijn conclusie is dat het voor de bijwerkingen van reumatische aandoeningen goed is, maar het is geen vorm van genezing.

• Joke (moderator)

Ook ik voel me beter in een warm land zoals bijv. Kroatie.

Maar op een warme klamme dag heb ik wel weer meer last

Zo kan ik me ook redelijk voelen als het 's winters koud en

droog zonnig weer is.

Dus ja voor als nog moeilijk te zeggen vind ik

gr Joke

• Lana

Gran Canaria , vrijwel geen last gehad

• AnnemiekV

Doorslaggevende bewijzen weet ik niet of die er zijn.Ik merk wel een heel duidelijk verschil tussen droog weer,of vochtig weer.Bij vocht heb ik beduidend meer last,en zo ook met onweer.(luchtdruk of zo?)

In de winter is dat ook zo,met vocht erg veel last,maar met droog open weer stukken minder!

• Pepe

Dat denk ik ook, een hoge luchtdruk werkt accuut pijnverlagend.

Een stormdepressie andersom.

Nu nog een wetenschappelijk bewijs en een remedie.

• AnnemiekV

Ik moet zeggen dat ik me lange tijd niet zo goed heb gevoeld als vandaag…Maar het is hier nu bloedheet,(en inderdaad droge hitte en oostenwind)we hebben het zwembadje opstaan ter verkoeling heerlijk!!!(en ik heb vakantie,dus de relaxmodus staat aan,dat scheelt dan ook wel weer,hahah!)

• areyan

Bij tropische temperaturen en een hoge luchtvochtigheid, zoals vandaag (77%) gaat het totaal fout. Dubbele dosis pijnstillers en cortisone. Maar één ding is zeker, een vakantiestemming relativeert de ongemakken. Gran Canaria is misschien een optie, maar wie kan zich daar jaar in jaar uit een optrekje permiteren? Ik niet hoor! :)

• Pepe

Klopt, ik had een hele slechte nacht…!