Verwijzing huisarts handencentrum

• coko61

Hallo,

Ik zit met een probleempje, ik heb al een jaartje een pijnlijke duim, was peesontsteking, bij huisarts injectie gehad en die werkte, 3 maanden later opnieuw injectie en ze begon over een verwijzing naar een handencentrum en nu is het weer zover. De duim doet behoorlijk pijn en de duim tintelt de hele dag, om gek van te worden. Lastig ook want ik gebruik mijn duim toch wel vaak, aankleden, schrijven en ga zo maar even door.

Ik ben ook onder behandeling bij een reumatoloog en daar heb ik ook de klachten en het advies van de huisarts neergelegd, (nou ja, was dat maar zo makkelijk dan zat ik nu niet met een zere duim :S). De medicijnen die ik in een jaar had afgebouwd zijn weer wat verhoogd omdat alle reumaklachten meer en meer toenamen. Hij verwachtte dat door de hogere dosering ook de klachten van de duim wel af zouden nemen. Dus niet.

Ik ben ook onder behandeling bij een fysiotherapeut, die adviseerde me injecties omdat er een peesontsteking zat, maar toen had ik geen tintelende duim.

En nu ben ik weer bij de huisarts geweest omdat de tintelingen en de pijn aan blijven houden, zij wilde geen injectie meer zetten en verwees me naar een handencentrum om een afspraak te maken. En nu weet ik het niet meer.

Maak ik een afspraak bij een handencentrum

Neem ik contact op met de reumatoloog

Of wacht ik de afspraak bij de reumatoloog af, die is op 10 augustus

Wat zouden jullie doen en wie heeft er ervaring met een handencentrum???

Ik lees jullie reacties heel erg graag.

Groet

Cobie

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik heb wel ervaringen met een handencentrum maar daar was ik door de reumatoloog naartoe gestuurd. De klachten en behandeling waren duidelijk en eigenlijk door hem voorgesteld en werden door het handencentrum uitgevoerd er werd door hen niet meer onderzocht.

10 augustus is niet lang meer, ik denk dat ik dan nogmaals probeerde te overleggen en daarna deed waar ik me goed bij voelde. Als je vind dat je niet gehoord wordt of dat er iets moet gebeurden en een andere arts kan je niet helpen dan zou ik het zeker eens bij het handencentrum proberen maar ik zou het altijd in overleg met de reumatoloog proberen.

Groetjes Marieke (beheerder)

mocht je meer willen weten dan komt dat of heel snel (morgen) of na mijn vakantie