Hoi allemaal,
Ik heb sinds 5 jaar RA en kreeg begin mei zo'n pijn in mijn nek schouder en hand, via mijn reumatoloog ben ik bij de neuroloog terecht gekomen, na een aantal onderzoeken, bleek uit de MRI-scan dat mijn nekwervels afgebrokkeld en vervormd zijn en dat er 2 zenuwen klem zaten. Inmiddels na bijna 3 maanden rust gehouden te hebben gaat de zenuwpijn echt minder worden.
Ik ben nog nooit in de ziektewet geweest, omdat ik met mijn reuma, mijn werk goed kon combineren. Nu ben ik na 31 jaar voor het eerst bij een arbo-arts geweest (inmiddels al diverse keren) en gelukkig neemt deze arts mijn problemen heel serieus en heb ik alle ruimte gekregen om te herstellen.
Nu de zenuwpijn aan het wegtrekken is, komt de reumapijn weer erg naar naar voren, ik denk dat die zenuwpijn destijds alle andere pijnen overheerste. Het probleem is nu dat ik ontzettend pijn in mijn nek heb, iets wat ik eigenlijk niet eens echt voelde toen de zenuwpijn zo aanwezig was.
Ik vraag me nu af of deze nekpijn van de reuma is, ik heb eigenlijk nooit nekpijn gehad met mijn reuma.
Hebben jullie met RA ook problemen met de nekwervels? Of is dit iets wat helemaal niet past in het RA-plaatje?
De afbrokkeling en vervorming komt wel door de reuma, terwijl het op die plek geen ontstekingsreuma is.
Het is dus een probleem wat ontstaat door RA.
Over 2 weken moet ik weer naar de arboarts en mijn plan was om daarna mijn werk weer op te gaan pakken, maar nu deze nekpijn zo hevig is, weet ik niet meer wat ik moet doen :-(
Ik heb nog nooit met arbo of ziektewet te maken gehad en weet dus niet wat mij te wachten staat.
Ik hoop maar dat het snel weer beter gaat, ik was juist zo blij dat het allemaal weer beter ging.
Bedankt voor het “luisteren” of lezen, moest ff mijn verhaal kwijt!
Groetjes Bianca.