Soms.....

• Jopie1982

Soms,…………..soms weet ik het even allemaal niet meer.

Ik geloof dat ik nog altijd niet heb geaccepteerd dat ik reuma heb en dat ik mijn leven er op moet aanpassen.

Ik wil rennen, ik wil sporten, ik wil vooral niet moe zijn en vooral niet steeds pijn hebben en ziek zijn.

Afgelopen tijd rot tijd gehad.

Slik elke dag arcoxia 120mg, spuit elke week MTX 30mg en krijg prednisonspuiten in mijn gewricht gespoten, maar helaas niets helpt.

Maar ja,….je moet het een kans geven en afwachten.

Ben elk weekend nog steeds ziek, kan mijn werk amper volhouden, huis bijhouden is ook niet te doen.

Gips is inmiddels van mijn enkel, tape zit er weer om.

Ben al 2 maand snot verkouden en heb nu voorhoodfsholte ontstekening, gewoon omdat mijn weerstand bagger is.

Huisarts wil niets voorschrijven en vind dat ik naar het ziekenhuis moet en mijn eigen reumatoloog is 6 weken op vakantie.

Tuurlijk is er een vervangen maar zie er tegen op, ben gewoon op….

Soms…….soms is het even te veel.

Sorry!

• AnnemiekV

Het is ook een moeilijk iets,leven met reuma….En het accepteren,tja….op een goede dag gaat dat heel wat makkelijker dan in een moeilijke periode.Ik kan je alleen maar sterkte wensen,en je mag je ellendig voelen,want soms is het ook teveel.En na zo'n rotperiode komt dan ook wel weer een goede periode en zal het weer allemaal wat makkelijker gaan.

Intussen is hier het prikbord om lekker van je af te kunnen schrijven,en begrip/herkennen te krijgen.

• Joke (moderator)

Lieve Jopie,

Ja lieverd het valt allemaal niet mee …………en idd het accepteren

dat je reuma hebt dat is echt moeilijk ik weet er alles van.

En ja voor jou helemaal je bent nog zo jong je hoort nog alles te

kunnen doen en onbezorgd te genieten.

Maar lieverd probeer hoe moeilijk het ook is te genieten van alle

kleine dingen die je wel kan ………..al is en blijft het heel moeilijk.

Maar pak elk klein lichtpuntje vast en geniet ervan je verdiend het.

En schrijven , klagen , je hart luchten of hoe je het ook wil noemen

mag en kan hier altijd.

Voor zover een fijn weekend.

Liefs Joke (moderator)

• Jopie1982

Dank voor jullie berichtjes.

Ik probeer het idd te accepteren, maar het gaat echt met vallen en opstaan.

Elke keer lukken er nu dingen niet door de reuma, hierdoor loop je er ook steeds tegen aan…!

Blijf mijn best doen.

• miranda1963

Niks geen sorry! Nergens voor nodig. We weten hier allemaal hoe het is met reuma te leven en dat het lang niet altijd meevalt. Lekker spuien hier lucht nog wel eens op en daar heeft iedereen begrip voor.

Acceptatie is lastig en dat kost tijd. Het is echt met vallen en opstaan. Veel sterkte!

Groetjes Miranda

• Pepe

Ik hang nu voor de tiende keer deze winter/lente/zomer-periode (het hele jaar dus eigenlijk) al tegen de griep aan, maar het zet niet echt door.

Vaak de holtes dicht, hoofdpijn, extra pijn in de spieren en gewrichten, de linkerkant van mijn hoofd pijnlijk, ogen, oren, lymfeklieren, kiezen.

Nog moeier dan anders.. en gewoon doorgaan. Wat moet je dan…?

• Jopie1982

Ik ga zeker door, doe absoluut mijn best.

't Beroerde is alleen dat ik regelmatig zo ziek ben dat ik niet kan werken.

Dit komt nu zo vaak voor dat ik op de nominatie sta om mijn baan te verliezen en wat dan??? Dan is gewoon door gaan wel erg lastig.

Wordt er gewoon boos van dat medicijnen die je helpen met verschillende klachten andere klachten veroorzaken, daar baal ik gewoon van.

Ze zijn tegenwoordig zo slim, kunnen ze hier dan niets op verzinnen?

En ja….vandaag ziek ik ook weer ziek thuis…..!