Keukenindeling/ergonomie

• Paul (moderator)

Hallo prikkers,

Mijn vrouw en ik zijn keukens aan het bekijken.

Naast kleur en vorm speelt ergonomie natuurlijk een grote rol.

Wie heeft tips of aandachtspunten die wij mee kunnen nemen

in het ontwerp. Alle tips van harte welkom.

Paul (moderator)

• Jopie1982

Treklades, helemaal geweldig en kun je op de juiste hoogte doen!!!

Verder heel goed kijken naar de kastjes boven dat ze niet té hoog hangen!!

En zorg voor een zelfsluitend systeem.

Ik heb vorig jaar september een keuken gekocht en ben erg blij mee.

• babbel54

Ik heb enkele jaren geleden een nieuwe keuken gekocht en ben inderdaad heel blij met mn hele grote lades, waar ook mn pannen en borden in staan. Waar ik ook nog steeds heel blij mee ben is mijn vaatwasmachine, die boven een lade geplaatst is, in een hoge kast. Dit scheelt ontzettend veel bukken, echt ideaal.

Succes met uitzoeken

• Marieke (Beheerder)

Paul,

Ga een keer naar een leuke bedrijf voor aangepaste keukens, rolstoelkeukens, medikeukens. Confronterend maar verhelderend want zij denken veel verder na over kleine zaken dan “wij” doen. Kleine plankjes, lichtlopende lades, andere soort grepen op de kastjes, niet te diepe gootsteen, goede mengkraan met handdouche (!) etc. zij verzinnen vanalles. Natuurlijk hoef je dan nog niet alles te doen maar dan heb je wel een goed idee wat er mogelijk is op dat gebied. Ik ben bij een bedrijf geweest die zowel medikeukens als normale keukens plaatst. Als je het adres wilt hebben dan hoor ik het wel…

Groetjes Marieke (beheerder)

• christine

Hoi Paul,

Als dat kan zou ik kijken bij een keuken waarvan het aanrecht omhoog en omlaag kan, daar is volgens mij ook subsidie voor te krijgen. Dat scheelt altijd.

En kijk of het aanrecht niet te diep wordt, dit ivbm het reiken enzo.

En als het lukt succes en sterkte met de brekerij!

gr.

• flopje

Pas ook goed op de vorm van handgrepen. Zorg dat je vingers er flink omheen kunnen.

Bij mijn koelkast had ik de vergissing begaan om een zonder greep te kopen 12 jaar geleden maaqr een smalle rand aan de onderkant van de deur. Nu kan ik dat nauwelijks meer vastpakken, alleen de vingertopjes passen erin en daar kan ik niet veel kracht meer mee zetten..

• hvh

Hoi paul,

Is het misschien een idee om een ergotherapeut mee te laten kijken/denken?

Groetjes,

• Paul (moderator)

Ik ben blij met bovenstaande tips, hoor er graag nog wat meer.

Paul (moderator)

• Joke (moderator)

Wat een goede tips heb jij gekregen Paul

ECHT SUPERRRRRRRRR

liefs JOke (moderator)

• anniek

hallo Paul,

Weet niet of je nog op tips zit te wachten:

Maar als je bij de gemeente om een WMO-aanpassing van de keuken vraagt, dan komt er so wie so ook een ergotherapeut meekijken en advies geven.

Altijd handig toch….

Ben zelf erg blij met mn aangepaste keuken!

Succes met de verbouwing!

Anniek