Kenacort injectie

• AnnemiekV

Ik heb een kleine 3 weken geleden een Kenacort injectie in de bilspier gekregen van de reumatoloog,omdat de Naproxen niet aanslaat.Een aantal dagen erna voelde ik verbetering,minder pijn en soepeler uit mijn bed 's morgens!Helaas kreeg ik meteen een fikse blaasontsteking,en kon toen 3 dagen niet goed lopen.Toen de antibiotica aansloeg,trok ook de pijn weer weg,en kon weer goed vooruit.Helemaal pijnvrij ben ik dus niet,maar wat ik voelde was een eitje vergeleken met daarvoor!!

Helaas dus sinds zaterdagavond weer gigantisch last……Weersomslag?Spuit uitgewerkt?(zo snel al?)

Weet effe niet wat wijsheid is,ik moest het van de reumatoloog wel een kans geven,en evengoed rustig aan,ook als ik me goed voel.Heb ik ook gedaan,weet inmiddels wel wat mijn grensen zijn.

Maar nu weer zo slecht slapen met die slijmbeursontstekingen in mijn heupen en enkels.Achillespezen zijn een hel,alles klopt en gonst,vooral ‘s nachts.Mijn vingers doen hels,en mijn knieën doen gezellig mee.Op mijn zij slapen gaat dus niet met die heupen en knieën…..Maar op mijn rug slapen,dan lig ik met mijn enkels dus weer niet lekker,pfff….Alles is stijf ’s nachts,en als ik opsta(of beter gezegd,opkrabbel),dan kraakt en knarst alles.

Pfff…..effe klagen hoor,ik wacht maar weer af,en even geduld,hopen op warm weer en kijken of ik me dan weer beter voel.Ik mag die injectie maar eens per half jaar,dus voorlopig geen nieuwe.(en als het maar zo kort werkt,heb ik er te weinig profijt van)

• Marieke (Beheerder)

Hoi Annemieke,

ik weet niet hoeveel je hebt gekregen maar ik moet zeggen dat ik ze wel vaker krijg dan 1x per half jaar… :S .

Het kan echt wel zo zijn dat door welke reden dan ook je nu weer meer last heb en je niet veel meer merkt van die injectie. Waarschijnlijk heeft de blaasontsteking en de antibiotica je ook geen goed gedaan. Ik hoop dat je snel weer wat verlichting vind. Sterkte!

Groetjes Marieke (beheerder)

• AnnemiekV

Ik heb eerlijk gezegd geen idee,wat de dosering was,alleen dat ik ze maar eens per half jaar krijg indien nodig.En helpt het niet,dan reumamedicatie.

Het is helaas nog niks verbeterd(het weer ook niet,hihi);) Zolang ik maar gestaag in beweging blijf,gaat het wel,en kan ik wel op de tandjes bijten voor de pijn.Maar 's nachts,oeioei…..Kan niet liggen op mijn zij,vanwege de heupen,kan ook amper liggen op mijn rug,dan liggen mijn enkels niet lekker,en mijn onderrug gaat klieren.Mijn polsen en vingers zijn erg pijnlijk en stijf.En erge pijn onder de voorvoet.

Ik kijk het volgende week nog aan,anders ga ik maar weer bellen.Voel me anders al snel een aansteller,hoewel ik weet dat ik veel kan hebben….

• Marieke (Beheerder)

Hoi Annemiek,

Je gebruikt verder nog geen antireumatica? Dat is misschien dan het verschil… Ik gebruik zo'n beetje alles, inclusief regelmatig hoge doseringen prednison etc. Ik ben aardig uitbehandeld en net maakt dus niet meer zoveel uit of ze me een keer extra oplappen. Maar dat soort therapien zijn meestal niet gewenst als structurele behandeling.

Groetjes Marieke (beheerder)

• AnnemiekV

Ik heb nog geen andere medicatie,alleen Naproxen en Ibuprofen in combi met Paracetamol en maagbeschermers geprobeert.Dit,omdat ik dus nog geen echte diagnose heb,alleen maar:“Het zit 'm in de aanhechtingen en slijbeurzen”….

Foto's zijn goed,bloed is goed,dus lastig….Hij neemt gelukkig wel mijn pijnklachten serieus,maar wil me niet meteen aan de paardenmiddelen hebben,juist omdat dus nog niet bekend is wat ik heb.(en geen schade voor zover aan mijn gewrichten,al worden mijn vingerknokkels erg breed,en gaan mijn vingers ook scheef staan,pfff)

Tja,het blijft zoals voor vele anderen,een zoektocht tot er iets gevonden wordt en een diagnose gesteld kan worden.

En het is erg fijn om hier ervaringen uit te wisselen,soms zie ik zelf door de bomen het welbekende bos niet meer,hihi!;)

• AnnemiekV

Net nog gebeld met de reumatoloog,moet opnieuw een afspraak maken,en een nieuwe injectie halen.Misschien toch door de blaasontsteking dat het niet goed geholpen heeft,dus een nieuwe injectie,en andere dosering.Op mijn vraag dat hij eerst zei dat ik die dingen maar eens per half jaar mocht,was het antwoord,dat we nog aan het uitvogelen zijn wat voor dosering het beste is,dus dan kan het wel.Uiteindelijk dan natuurlijk niet.

Pffffff…wat een gedoe zeg,ben doodmoe en een pijn,grrrr…..Nou ja,even afwachten weer wanneer ik terecht kan,en misschien nog maar klachtenlijstje meenemen dan.

• AnnemiekV

Ik kan dinsdag terecht,heb trouwens vorige keer geen Kenacort gekregen maar Depomedrol.(zal wel van hetzelfde soort zijn).Me door de werkdag gesleept vandaag,en nu gelukkig een weekje vrij!

• miranda1963

Ik krijg meestal ook depomedrol ingespoten met wisselend resultaat. De ene keer heb ik er wel drie maanden plezier van en de andere keer amper een week. Ik hoop voor je dat de nieuwe injectie beter zijn werk doet. En geniet maar heerlijk van je vrije week. Doe het rustig aan en luister naar je lichaam. Even rust nodig? Pak die dan ook, dus tijdig op de rem!

Sterkte!

Groetjes Miranda

• AnnemiekV

Dankje Miranda,ik hou me behoorlijk aan mijn “doseerschema” ,dus elke dag een klein beetje,en niet teveel.Alleen op mijn werk gaat die vlieger helaas niet op….Gelukkig zijn dat maar 2 dagen per week,dus dat is meestal wel te doen,alleen als ik erg veel last heb,dan sleep ik me inderdaad door de dag heen.(fysiek zware baan in de zorg);)

Fysio opperde al iets over enkelbraces voor mijn werkdagen,omdat dan overbelasting gewoon een feit is.Ga ik ook nog navragen bij de reumatoloog dinsdag.Moet wel kunnen lopen met die dingen,want als ik verkeerd loop,heeft dat natuurlijk weer effect op mijn heupen…..De pijn gaat wel nu,alleen die verdomde moeheid,pffff…..

• Lia

Ik loop al jaren met heel veel pijn in de linker en rechter knie en ben al in het z.h. geweest bij een orthopeed en kreeg daar te horen dat beide knieen al erg versleten zijn maar nog niet in aanmerking kwamen voor een prothese, ik moest nog een aantal jaren wachten ik was te jong n.l. 56 jaar.

Maar de pijn word steeds erger en ik dacht vind het goed ga eens naar een ander z.h. toe kijken wat ze daar zeggen, eerst werden er foto's gemaakt en de orthopeed keek naar mijn leeftijd bijna 60 jaar en zei ik vind u erg jong voor een prothese, maar dat betekend niet dat ik niets voor u kan doen.

Hij ging uitleggen dat ik onder de knieschijf een injectie kon krijgen die de pijn zo goed als weg kon halen zodat ik een operatie kon uitstellen, en vroeg wat ik er van dacht en ik zei prima is het proberen waard, ga maar liggen zei hij waarop ik zei NU ja…… en ik heb de Kenakort injectie gekregen.

Ik hoop dat het aanslaat en dat de pijn draaglijker word zodat ik ook eens leuke dingen met mijn kleinkinderen kan doen.

Maar als ik dit dan lees denk ik nee toch zou het dan van korte duur zijn, ach ja we zien wel het moet toch zijn tijd hebben.

Lia