Onverklaarbare rugpijn! Herkenbaar?

• Jopie1982

Ik heb al een paar dagen echt gigantische pijn in mijn rug. Niet en klein beetje, nee echt vreselijk.

Onder in mijn rug heb ik slijtage, dus dat is logisch als het daar pijn doet.

Maar deze pijn zit zeg maar ter hoogte van je bh bandje, bij de onderkant van de schouderbladeren.

Ik dacht misschien spierpijn of zo (zou niet weten waarvan) of verkeerd gelegen/.gezeten enz.

Maar de pijn blijft maar aanhouden en wordt steeds erger.

Kent iemand dit?

Ik snap er echt niets van.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik had het ongeveer twee weken terug en het heeft anderhalve week geduurd. Het was gekmakende pijn.

Schijnbaar zitten in je rug op de hoogte aan je ribbenkast twee gewrichtjes die ook kunnen ontsteken, dat kan het zijn.

Ook kan er een zenuw klem zitten. Of is het een spier, ik geloof de Romboïd als ik het goed zeg, dat is de spier van je rug naar schouder.

Regelmatig moet mijn fysio mijn rug kraken om die spier/rug/ribben weer lekker te krijgen maar vorige week was het anders, brandender, erger! Toen werd het ook met kraken erger. Heb letterlijk gehuild van de pijn bij de fysio en dat had ik nog nooit gedaan. Volgens de reumaconsulente waren die gewrichtjes in m'n rug ontstoken.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Oke dat klinkt in elk geval heel logisch. T stomme is dat ik dit nog nooit eerder heb gehad. Maar van gekkigheid weet ik gewoon niet hoe ik moet zitten, staan, liggen enz. doet gewoon echt pijn en zeurt de hele dag.

Hoop dat het niet lang gaat duren.

• hvh

Hoi Jopie,

Misschien is het een aanhechting die ontstoken is? Er lopen daar natuurlijk veel spieren. Maar wat Marieke zei klinkt mij ook heel logisch.

Sterkte!

• Jopie1982

Vind het met zo iets altijd zo lastig in te schatten.

Is dit normaal, gaat het gewoon weer weg, heb ik wat verkeerd gedaan, moet ik naar de dokter.

En bovenal, hoe ga ik in vredesnaam morgen mijn werk weer volhouden. Kan niet lang zitten, kan niet lang staan enz…..zucht en me ziek melden vind ik zo moeilijlk.

K heb nog een hoop te leren.

• Pepe

Dat snap ik precies, ziekmelden betekent meer pijn en minder mobiliteit, dus nog meer pijn.

• miranda1963

Hey Marieke,

Ik verbaas me een beetje over het kraken. Mijn reumatoloog heeft de fysio verboden mij te kraken (nek, rug) Dit is volgens hem bij reuma uit den boze. Vandaar even mijn reactie. Vreemd dat dit bij jou gewoon wordt gedaan. In het verleden is dit bij mij ook al wel gedaan, maar toen greep de reumatoloog in. Misschien iets om eens met iedereen op het forum over te discussieren in een nieuwe topic!

Groetjes Miranda

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ècht kraken is mij ook verboden, alleen het losmaken van mijn ribben aan de aanhechting bij mijn rug is zeg maar toegestaan…

Ach ja, bij bij is ook niet zoveel meer kapot te maken… Zucht

Groetjes Marieke (beheerder)

• miranda1963

Ik snap wat je bedoelt. Bij mij wordt nog wel eens bindweefselmassage gedaan. Is geen pretje, maar het helpt tijdelijk en daar doe je het voor. Helaas ben ik ook erg krakkemikkig. 46 jaar reuma sloopt je lichaam behoorlijk helaas. Maar geniet maar lekker van Duc, dat doe ik hier van Abby (is alweer 17 weken)!

groetjes Miranda

• Gezondbewegen

Indien de klachten aanhouden is het altijd goed om even te overleggen met de huisarts of fysiotherapeut.

Zeker indien de pijn niet reageert op verschillende houdingen of in de nacht toeneemt.

Op gezondbewegen staan tips en informatie over het voorkomen en verminderen van rugpijn.

Ik hoef waarschijnlijk niemand uit te leggen dat dit op het randje van spam zit en dat als je hierop doorklikt je naast waardevolle informatie over rugklachten (daarom laat ik het staan) ook commerciële informatie tegen zult komen.

Met vriendelijke groet,

Marieke (beheerder)