reuma en insectenbeet

• miranda1963

Gisteren werd ik gestoken door een blinde vlieg met het gevolg en warme, dikke knie en veel jeuk. Nu bestrijd ik dat een beetje met azaron. Maar door deze steek heb ik het idee dat mijn knie opspeelt. Dus ook reumaklachten, alsof dit door de steek is getriggerd. De knie is ook dik. Is dit toeval of kan het door de steek veroorzaakt zijn? Iemand een idee? Heel vervelend als je lekker op de camping aan het relaxen bent.

Groetjes Miranda

• nienke

Hoi,

Als je een steek van een blinde vlieg direct uitzuigt (met pompje), net als een wespesteek, dan heb je geen bult of jeuk meer.

Relax ze nog

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb ook een steek van iets gehad en een dikke elleboog dus ik herken het wel…

Groetjes Marieke (beheerder)

• miranda1963

Inmiddels ben ik weer gestoken. Twee maal in de kuit, onderbeen. Die is nu dik, rood, pijnlijk (staat gewoon helemaal strak die huid) en jeuk!.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik nogal gevoelig reageer op insectebeten. Ik wil niet meteen zeggen: allergisch, maar toch wel een heftige reactie. En maar smeren met de nodige middeltjes en op z'n tijd koelen. Dat voelt wel zo prettig als je het gevoel hebt in de fik te staan. Ben er niet zo blij mee, want de muggen zijn al weer heerlijk actief. Ik ga me nu dagelijks preventief inspuiten met een citroenachtig middel om ze op afstand te houden.

Op hoop van zegen……………….

Gelukkig was mijn knie na drie dagen weer rustig.

• Joke (moderator)

Misschien een klamboe om je bed als je gaat slapen.

Vaak ik 's nachts het grootste probleem

Sterkte verder.

gr Joke (moderator)