Ontstoken tandvlees en gewrichtsreuma

• Paul (moderator)

Verband ontstoken tandvlees en ernst van diabetes en gewrichtsreuma

Diabetes type 2 en gewrichtsreuma komen vaker voor bij mensen met tandvleesontsteking

dan bij mensen met gezond tandvlees. Bovendien is er een verband tussen de ernst van

tandvleesontsteking en de ernst van beide ziektes. Dit blijkt uit onderzoek van arts én tandarts

Willem Nesse van het Universitair Medisch Centrum Groningen. Hij heeft voor zijn onderzoek

een nieuwe maat ontwikkeld voor ontstoken tandvlees. Deze geeft nauwkeurig inzicht in de

hoeveelheid ontstoken weefsel en de daaraan gekoppelde ontstekingslast voor het gehele

lichaam. Op 30 mei 2011 promoveert Nesse op de resultaten van zijn onderzoek aan de

Rijksuniversiteit Groningen.

Lees hier de rest van het artikel…

• Jopie1982

Maf toch hoe je zo'n onderzoek bedenkt.

T enige waar ik last van heb ik dat ik juist tandvleesontsteking krijg van de medicijnen, bluh om gek van te worden.

• miranda1963

Ik ook, Jopie1982!. De laatste tijd gaat het gelukkig wat beter, maar ik heb echt jaren last gehad van ontstoken tandvlees. Als ik nu naar de mondhygeniste moet voor behandeling moet ik eerst een antibiotica slikken ivm met mijn elleboogprothese. Kun je zien hoe alles toch elkaar beinvloed.