Hoi,
Ik heb al een tijdje naast reuma ook neurologische klachten (MS?)… Waaronder blaasklachten, incontinentie, blaas- en nierbekkenontstekingen etc. etc.
Ik ben inmiddels al 6 maanden aan de antibiotica en heb de hele mallemolen aan onderzoeken bij de uroloog ondergaan (niet echt fijn, slangen overal, urine, urine en nog meer urine).
Gisteren heeft de uroloog voorgesteld een neurostimulator te plaatsen, een soort pacemaker voor je blaas. Die moet dan de aansturing van m'n blaas overnemen. Waarschijnlijk ben ik dan niet meer incontinent en hopelijk kan ik dan ook van de ontstekingen afgeholpen worden (die ook steeds de reuma lijken te triggeren).
Maar….. Als ik het doe kan ik niet meer een MRI in. Je hebt immers een pacemaker in je lijf. En tja die heb ik dit jaar alleen geloof ik voor de reumatologie en neurologie samen toch zo'n 8 gehad. Het is een zware ingrijpende operatie dus ik moet het goed afwegen. Er is eerst een testcase met een uitwendige stimulator om te kijken of het überhaupt werkt en dat gaat op 28 juni gebeuren zodat we daarna weten of we moeten gaan nadenken. Heb 28 juni ook een gesprek met m'n reumatoloog dan kan ik vragen hoe hij er tegenover staat. Wat dan nog meespeelt… Misschien komt er binnen nu en een jaar een stimulator op de markt die MRI proof is … Wachten of niet? Maar niets is zeker wat dat betreft daar was de arts ook wel eerlijk in.
Groetjes Matieke