Pijn in borstbeen en verstijving in arm...

• Bianca

Hoi allemaal,

Ik heb al een lange tijd geen hevige pijnen meer gehad, maar afgelopen woensdag had ik plots de hele dag enorme pijn in mijn borstbeen.

Auto rijden werd zelfs moeilijk, om dat ik bij het draaien van mijn nek die pijn in mijn borstbeen nog erger voelde, de volgende dag was alles weer verdwenen.

Sinds eergisteren verstijfde van het een op het andere andere moment mijn onderarm, ik kon mijn pols niet meer buigen en er ontond een behoorlijke bult op de rug van mijn hand.

De volgende dag was het een stuk minder, maar in de vroege avond gebeurde precies hetzelfde, vingers dik en weer een behoorlijke bult op mijn hand.

Wie heeft dit ook wel eens?

Groetjes Bianca.

• Jopie1982

Geen herkenning gelukkig, pijn op mijn borstbeen heb ik vrij regelmatig, maar daar houdt het dan ook bij op.

Al met al klinkt het niet helemaal lekker en vraag ik me af hoe het nu met je is?

Als het niet beter wordt of juist erger gaat worden zou ik toch voor de zekerheid morgen even langs de huisarts gaan.

Kan ook zo maar ineens iets met je hart e.d. zijn.

Sterkte,

• Bianca

Hoi Jopie,

Bedankt voor je reactie, het heeft niets mijn hart te maken hoor, ik heb dezelfde klachten een paar jaar geleden ook gehad en het heeft echt met mijn reuma te maken. Ik vroeg me alleen af of er ook andere mensen zijn met zulk soort klachten.

Ik heb vandaag veel minder last, wel voel ik dat de stijfheid ook aan het terugkeren is, ik ben bang dat ik weer een slechte periode tegemoet ga. Jammer, want het ging juist zo goed met me de laatste tijd :-(

Misschien komt het wel door het weer, het is ook zo'n verandering met die warmte…

Groetjes Bianca.

• Miranda

Hoi Bianca,

Ik herken deze klachten wel, want ik heb hier zo'n 3 maanden geleden last van gehad. Dit duurde een paar weken, erg beangstigend en ook benauwend. Gelukkig nu geen last meer. Ik ben er niet mee naar mijn reumatoloog gegaan of huisarts, omdat ik dacht dat ze zouden zeggen dat het niets met de reuma te maken zou hebben en zouden verwijzen naar stress etc.

Hopelijk is het bij jou inmiddels ook weg?!

Groetjes Miranda

• Bianca

Hoi Miranda,

De pijn in het borstbeen was al snel verdwenen, maar ik heb nog heel veel last van mijn arm.

Ik heb het idee dat het van mijn rug of schouder vandaan komt en dat het uitstraald naar naar arm. Mijn vingers tintelen de hele dag door en slaan soms dood, in bed wordt de pijn erger, mijn hele arm doet er erg zeer van.

Gisteren heb ik contact opgenomen met het Dijkzicht, maar daar kreeg ik te horen dat ik met deze klachten toch naar de huisarts moet.

Ik kom nooit bij mijn huisarts en hij is op vakantie op dit moment, dus ga ik maar naar een vervangend arts.

Vanmiddag na 1 uur zal ik hopelijk meer weten.

Groetjes Bianca.

• Bianca

Hoi Angelique,

Ten eerste sorry voor mijn late reactie, ik heb zojuist jouw bericht zien staan, en zag dat jij dat al een tijd geleden gepost had.

Ik ben jaren geleden getest op jicht, destijds is mijn reuma geconstateerd, vandaar dat ik weet dat het geen jicht is.

Inmiddels ben ik erachter via een MRI scan dat het zenuwpijn was.

Op het pribord bij het onderwerp “zenuwpijn” staat het hele verhaal.

Bedankt voor je reactie, als je meer wilt weten, of als ik je kan helpen met info voor de jonge dame die jouw suiker in de gaten houdt, dan hoor ik het wel.

Groetjes Bianca.