enbrel spuiten

• SabineB

Sinds drie weken spuit ik enbrel. Dit doe ik in mijn buik, omdat ik ook nog mtx spuit ( in mijn benen).

Na het spuiten van de enbrel van de week heb ik een enorme bloeduitstorting op mijn buik zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik niet goed gespoten?

Groetjes, SabineB

• tecko

Hoi Sabine.

Dat kan gebeuren hoor. Ik spuit de humira ook in mijn buik en zo af en toe draait dat uit op een bloeduitstorting. Als ik dan even goed kijk blijkt vaak dat ik net even een adertje geraakt heb. Vaak bloed de prik dan ook even. Nu heb ik heel veel striea op mijn buik en als ik net even op zo'n plek spuit wil het nog wel eens mis gaan. Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Tenminste ik doe dat niet.

gr. Marja

• loes

hoi,

ik gebruik ook enbrel, nu 6 weken, en bij de laaste 2 keer, had ik het ook. het komt vaker voor, dus zou me niet druk maken. er zijn mensen die krijgen jeuk, of een bult. het hoort er allemaal bij. veel suc6

groetjes louise

• Herman

hallo

ik gebruik embrel nu een maand of 4 en gebruik 2 spuiten in de week .in het begin prikte ik ook in mijn buik

maar dat vond ik niet prettig spuit nu in de bovenbenen en dat gaat een stuk beter na het spuiten even

koelen met een ijsklontje en je merkt en ziet er niets meer van

groetjes Herman

• jane

Hallo,

Ook ik spuit Enbrel al een paar jaar en ik denk dat je de spuit er recht in moet doen

en na het spuiten er recht en rustig moet uithalen dat scheelt echt!

Ik spuit in mijn buik minst last (zit een speeklaagje)

wens je veel succes,

met vr, gr. Jane