Spontaan gescheurde meniscus

• flopje

Ik ben een regelmatig meelezer en heb een enkele keer gerageerd en verder veel aan het prikbord gehad.

Ik ben begin 60, heb al zeker 20 jaar last van artrose en als ik mijn leven zo naloop al altijd last van fibromyalgie gehad.

Nu heb ik zelf een vraag/probleem.

Eind december kreeg ik last van een geirriteerde/ontstoken schouder en kon ik weinig meer met mijn arm. Van de huisarts diclofenac voorgeschreven gekregen en daar is het na 2-3 dagen wel iets van verbeterd maar na 4 dagen werd ik wakker met een scherpe pijn aan binnenkant knie en ook heupen deden pijn, bovendien voelde ik me constant “onder invloed”. Na 5 dagen gestopt met de diclofenac en verder gegaan met andere pijnstillers en na 7 weken was de schouder weer normaal.

Maar de pijn aan mijn knie is gebleven, na rontgenfoto's en MRI scan bleek ik een gescheurde meniscus te hebben en dat komt soms voor bij artrose, een kijkoperatie gaat volgen. Voor mijn gevoel is het een bijwerking van de diclofenac maar kan niet volgens orthopeed.

Is er hier iemand die ook die een spontaan gescheurde meniscus heeft gehad? en wat werd bij jullie als verklaring gegeven?

• Marieke (Beheerder)

Hoi Flopje,

Welkom hier allereerst. Ik ken wel verhalen van spontaan gescheurde pezen maar dan alleen na injecties of langdurig slikken van prednison. Ik neem aan dat je die niet eerst al veel gebruikt hebt?

Groetjes Marieke (Beheerder)

• flopje

Dank voor je welkom.

Nee prednison heb ik nooit gebruikt wel een dagelijkse hoeveelheid van ongeveer 3x300 ibuprofen of aspirine. Bij meer klachten iets meer.

• miranda1963

Ik heb wel eens een knie spontaan op slot gehad. Kon er niks meer mee. Ben toen direkt doorgestuurd en opgenomen in het ziekenhuis ivm met reuma. De volgende dag kreeg ik al een kijkoperatie en toen bleek de meniscus helemaal gerafeld te zijn. Deze is weer glad gemaakt en de klachten zijn nooit meer terug gekomen. Een verklaring heb ik er nooit voor gekregen. Alleen dat het door de reuma kon komen.

Je hebt er misschien niet veel aan, maar misschien dat er toch een verband is.

Sterkte nog!

Groetjes Miranda

• flopje

Alhoewel ik geen RA heb, zijn er wel een aantal gewrichten in mijn handen vervormd, misschien in de knie ook wel en ben ik ook een beetje gerafeld.

Mijn knie zit niet echt op slot. Het is een redelijke constante pijn alsof er met een mes in wordt gestoken met regelmatig veel pijn en soms brandend. Op sommige dagen heb ik veel last als ik een tijdje met gebogen knie hebt gezeten, dan loop ik de eerste 20 stappen heel erg te strompelen en verbetert het langzaam tot het normale pijnniveau..