Zal me eerst even voorstellen:Ik ben Annemiek,39 jaar oud,getrouwd en 3 kinderen en een hele beestenboel thuis,haha!
Vorig jaar zijn er een aantal klachten flink geëscaleerd,waardoor ik in de ziektewet kwam.Diagnose fibromyalgie,omdat er niks werd gevonden.Na een revalidatietraject van 4 maanden kon ik mijn werk wel weer doen.Werk 2 dagen in de week in de zorg,dus fysiek wel pittig,maar o zo leuk!
Nu blijven er klachten,en mijn nieuwe huisarts vond het absurd dat ik hiermee bleef lopen,dus hij heeft me opnieuw naar een andere reumatoloog gestuurd,hij twijfelt sterk aan de diagnose en heeft dat ook in de verwijsbrief gezet!Stel ik uiteraard zeer op prijs!
Tja,opnieuw de mallemolen in dus.Heb vorig jaar diagnose fibro gekregen,maar nadat ik begon met B12 injecties en bijslikken van vitamine D(beide waren op 't randje),zijn mijn klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.Bleven er wel nog restklachten,die niet aan B12 of D gerelateerd kunnen worden,maar ook niet aan fibro.
Klachten zijn:
Pijn in onderrug,heupen,enkels en vingers.Knokkels van de vingers zijn opgezet en de vingers gaan scheef staan naar buiten toe.
Zwelling op beide enkels en ook achterkant bij de achillespees is opgezet.
En ondanks de B12 af en toe een enorme moeheid…..Verder merk ik verbetering bij Ibuprofen,maar het haalt bij lange na de pijn niet weg helaas.
De pijn is overdag te hebben als ik in beweging ben,maar in de avond neemt het toe.Zodra ik dus meer rust.In de nacht wordt het dus erger en word ik wakker omdat ik me niet kan omdraaien door pijn en stijfheid.In de ochtend kom ik als een hout uit bed,maar ben ik eenmaal op gang,gaat het wel redelijk.Als ik een nacht goed slaap,ben ik evengoed tig keer wakker geweest,maar vaak word ik wakker van de pijn,en lig dan uren wakker.Kan dan niet op mijn heup liggen,en met de knieën op elkaar is ook hels.
De reumatoloog concludeerde vandaag in ieder geval aan beide zijde een slijmbeursontsteking bij de heupen.(daar loop ik inmiddels al een jaar mee)De enkels wist ie niet zo goed,daar zijn nieuwe foto's van gemaakt.Ook gegevens van vorig jaar gaat hij opvragen en er is opnieuw bloed geprikt.
Nou ja,het is maar weer afwachten,en ik vrees dat er ook nu niks uitkomt,omdat de meesten toch wel wat jaartjes verder zijn eer er een diagnose komt.Wordt vervolgd dus….
Oja,oma had R.A,mijn moeder heeft artritis en mijn vader psoriasis,dus echt goede genen heb ik niet meegekregen,hihi!!
Vind het wel fijn om met lotgenoten te kunnen “praten” omdat die als geen ander aanvoelen hoe erg de pijn en beperking vaak zijn.De buitenwereld ziet dat niet helaas….(ook wel begrijpelijk)