arbo arts

• marja

Een vraag:

Afgelopen nov. volledig afgekeurd voor 100% voorl. door UWV, herkeuring in okt. dit jaar.

Arbo–arts bezocht vandaag en hij wilde dat ik deze week ging werken voor een paar uur.

Vanwege RA, FM en artrose heb ik al een WGA uitkering. Werk nog beperkt aantal uren per week. Sinds ruim een jaar nu in de ziektewet.

Door het UWV zelf opgeroepen eind vorig jaar voor een medische keuring vanwege het lange ziekteverzuim. En daar kwam de arts dus tot de conclusie volledig AO.

Is dit geen vreemde gang van zaken?

Dank voor reactie.

• Marieke (Beheerder)

Marja,

ook ik ben 100% afgekeurd vanwege reuma. Ook ik heb nog werk voor een aantal uur per week.

Het is logisch dat als je werk hebt, de arboarts zal proberen je aan het werk te krijgen maar het lijkt me ook logisch dat wanneer dit niet lukt je terugvalt op de WGA.

Heb je zelf het gevoel dat je zou kunnen werken? Een WGA wil niet zeggen dta je niet mag werken.

Als je zelf denkt dat je niet kunt werken, dan moet je daarover in gesprek met je arbo-arts.

Groetjes Marieke

• Pepe

Elke dag is er wel een moment dat ik er wel mee wil kappen, maar als ik eenmaal aan het werk ben, ben ik toch weer blij dat ik een baan heb.

Ondanks alle pijn, ongemakken en verdriet moet je toch verder, dus als het maar half kan, zou ik het doen. Er gaat niets boven een baan.

Ik denk dat de Arbo-arts dat ook bedoelde, als het niet gaat dan houdt het op.

• Kees

Marja,

Zelf heb ik tot mijn 61 ste levensjaar in loondienst gewerkt,op het laatst voor 8 uur per week met behoud van een 80/100 % WAO uitkering.

Indertijd mocht je maximaal 20 % bijverdienen met behoud van de 80/100 % arbeidsongeschikheids uitkering.

Kwam je daar net iets boven dan kon je alles weer inleveren.

Let daar dus goed op als deze regeling nog van kracht is,

Ook al ben je volledig afgekeud dan is een kleine deeltijd buitenshuis werken goud waard indien je dit aan kan. Het geeft toch enige continuiteit aan je bestaan.

Probleem is vaak, waar vind je zo'n baan.

Vrijwilligerswerk is ook erg zinvol. Daar heb ik het zelf nu “ druk” mee.

Groeten,

Kees