tramadol

• christine

Hoi allemaal,

Weer iets leuks erbij gekregen……na een valpartij de ribben gekneusd.

Gewone pijnstillers helpen niet, dus aan de tramadol. Eerste dagen dacht ik :ja, het helpt. Na twee dagen werd ik enorm beroerd en had het gevoel flauw te gaan vallen. Koude rillingen enzo.

Iemand ook deze ervarig en iemand ook goede tips wat ik wel, naast het slikken van paracetamol, kan doen om sneller van die waardeloze pijn af te komen?

Alvast dankjewel.

• Jopie1982

Tramadol kun je idd een hoop bijwerkingen van krijgen.

Je moet even tegen elkaar afwegen wat het beste is. Meestal heb je met gekneusde ribben na een paar dagen minder pijn en kun je evt. overstappen

op wat anders. Wordt het niet minder, dan moet je ze dus blijven slikken maar blijf dan gewoon lekker op bed liggen e.d.

Of vraag aan je arts anders medicijnen, of soms kun je nog wat krijgen tegen de bijwerkingen.

Maar tramadol staat er helaas om bekend. Sterkte.

• moon

Ik ben in jan. uitgegeleden en heb mijn lendewervel gebroken

heb 8 weken een combinatie gebruikt van tramadol 50mg 3 x 2 capsules, 4x 2 paracetamol 500 mg en 2x daags meloxicam 7,5 mg.

dit is een redelijke goede pijnstilling. de tramadol is pas na een paar dagen goed ingewerkt, maar werkt in deze sterkte erg goed bij gebroken wervels.Je mag met tramadol beslist niet deelnamen aan het verkeer of alcohol gebruiken!!

sterkte, en heb geduld, het kan heel langdurig zijn..

• anniek

christine,

wat een pech!

Denk dat gekneusde ribben net zo lang duurt als gebroken ribben en je kunt er volgens mij verder weinig aan doen dan toch een goede pijnmedicatie slikken.

En je redelijk rustig houden, geen onverwachte bewegingen maken. (vooral niet niezen of lachen……)

Ik was een keer van de trap gevallen en had mn ribben gekneusd of gebroken. Maar hoefde niet eens bij de huisarts te komen want die kon er toch niets aan doen. En of het nu gebroken of gekneusd was maakte toch geen verschil………………..

heel veel sterkte, anniek

• christine

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reactie hoor! geduld en met name niet te snel willen….ik weet het.

ga maar effe in de oma- stand.

christine

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

je kunt natuurlijk ook even de dokter bellen of je iets anders kunt krijgen maar die oma-stand zal toch wel nodig zijn ..

Groetjes Marieke (beheerder)