imuran gebruik en haaruitval

• bloem41

hallo

is er hier iemand bekend met het gebruik van imuran en haaruitval als gevolg hiervan?

ik gebruik nu 2x dgs. imuran en daarvoor 1x dgs. imuran en ik heb vreselijke haaruitval ervan. ik heb allemaal kale plekken op mijn hoofd ,het lijkt wel of ik chemo gebruik.ik vind het ,als vrouw, echt verschrikkelijk.ik heb er vanmiddag gewoon om gehuild, en ben helemaal geen huiler. ik heb kammen vol met haar, en het blijft maar aan de gang met die haaruitval. ik gebruik het nu bijna 3 maanden.

wie weet hier wat van/heeft er ervaring mee?

stopt het op een gegeven moment ook, die haaruitval?

en komt dat haar weer terug?

wat moet ik nu?

dit is het laatste middel wat er nog is.verder heb ik alles al gehad.

graag advies. ik ben er erg mee aan.en ondertussen radeloos.

bedankt alvast.

• Pepe

Ik kan je niet helpen, maar vervelend is het wel.

Er zijn vast wel mensen die het weten.

Sterkte.

• Jopie1982

Ik kan helaas ook geen antwoord geven. Je kunt de bijsluiter bekijken, daar staat het vast wel op of het die bijwerkingen heeft.

Sinds een tijdje gebruik ik MTX en heb ook vreselijk last van haar uitval, vind het echt afschuwelijk, maar goed……kiezen uit twee kwaden…

Sterkte ermee.

• bloem41

bedankt voor de reacties tot nu toe van jullie.

jopie: in de bijsluiter staat inderdaad dat er haaruitval kan optreden, en dat dit soms na verloop van tijd weer over gaat. maar ik gebruik het nu al 3 maanden, en het blijft erg. ik heb nu inmiddels al zoveel haar verloren, dat de kale plekken er in vallen.

heb jij ook zo die kale plekken jopie?

ik lees dat jij er ook moeite mee hebt. ik vind het ook verschrikkelijk. ik ben ook nog jong.

het is kiezen uit 2 kwaden, net wat jij zegt. en ik weet niet wat ik kiezen moet…………….

• Jopie1982

Keuze is inderdaad heel moeilijk. Ik had altijd een mooie dikke bos krullend haar tot op mijn kont. Ik kreeg echt onwijs veel last van haar uitval waardoor het er super lelijk uit begon te zien. Ik ben onder de 30 dus ook nog redelijk jong en zit totaal niet op kale plekken te wachten.

Nu mijn haar voor de helft afgeknipt en probeer het wat te stylen enz. zodat het er oke uit ziet.

Kale plekken heb ik nog niet.

Voor mij is op dit moment kiezen voor medicijnen het belangrijkste, mijn enkel is helemaal in de prak en ik hoop met medicijnen dat nog te kunnen redden.

• henny schijvenaars

Hallo Bloem 41,

Ook ik had amper 2 maanden imuran en zat pas 2 weken op 2 tabletten per dag.

Moest nog naar 3 per dag. Maar mijn lever kon er niet tegen dus mee gestopt en kreeg toen peri retinol

voorgeschreven. Wat een bagger zijn die medicijnen toch!

Ook peri valt een beetje in de categorie chemo dus rotzooi!

Ik heb tegen mdl arts gezegd dat ik dat niet in ga nemen, niet zulke agresieve medicijnen.

Ben bijna 2 weken zonder iets omdat ze weer moeten overleggen wat nu te geven….

Ook ik heb vreselijke haaruitval, heb lang haar en wordt er gestoord van!

Bang om haar te wassen, te kammen en ga ik langs mijn haar handenvol haren komen er uit.

Ben zeker 1 derde kwijt en had al vrij dun haar. Hoe lang blijft dat doorgaan?

Al een kuur gekocht van Bloem om het van binnen uit te bevorderen, want anders moet de schaar er in denk ik.

Zijn er nou geen medicijnen die deze bijwerking niet hebben?

Heb in 2003 borstkanker gehad, amputatie laten doen en 5 jaar medicijnen geslikt omdat ik hormonale tumor had.

Hoefde geen bestraling en/of chemo, uiteraard blij daar voor.Weinig bijwerkingen.

En nu ziekte van Crohn en deze bagger medicijnen, wat een ellende!

Weet iemand iets beters?

Sterkte voor iedereen met dit probleem.

Groetjes Henny

• lilian

hallo, mijn dochter(15) gebruikt sinds augustus ook imuran en ze heeft echt bijna kale plekken op d'r hoofd nu. moedeloos worden we ervan.