enbrel en luchtweginfecties

• marjolijn

even vraag. spuit sinds 2 weken enbrel. kreeg vorige week na de 2de injectie een zware luchtweginfectie. heb vandaag tweede antibioticakuur gekregen. ben bekend met astma.

zijn er meer mensen die zo snel na start enbrel kampten met infecties. volgens enbrel support kan dit. maar ben nu huiverig door te gaan met enbrel

• areyan

helaas kan ik jou over enbrel geen nare bijwerkingen melden, ik nam het een jaar lang, maar het sloeg gewoon niet aan.

toch het beste gewenst.

• Kees

Ik sluit mij bij Areyjan aan met precies dezelfde ervaring met enbrel

Groeten,

Kees

• sieneke

Mijn man heeft ook regelmatig luchtweginfecties.

hij heeft dit al gekregen door de mtx en spuit nu ook enbrel.

Hij krijgt voor zijn longen en luchtwegen nu pufjes om te proberen de infecties te voorkomen.

Onlangs heeft hij wel weer een antibioticakuur gehad.

Je weet toch wel dat je de enbrel moet stoppen als je een kuur krijgt, dit is bij mijn man meestal 2 weken.

Dit vinden wij zo'n nadeel van dit medicijn, als het net weer goed aanslaat meot je weer stoppen omdat je een kuur moet hebben.

Sieneke

• aletta

Ik heb 5 jaar enbrel gebruikt en in die periode nooit luchtweginfecties of antibiotica gebruikt. Daarvoor wel 2x longontsteking gehad (dus met alleen MTX). Het is dus heel individueel bepaald allemaal….

• areyan

Naae mijn gevoel liggen de infecties van je man eerder bij de MTX dan de enbrel. Toch alert blijven voor de MTX!

• Marina

Beste allemaal,

Ik ben sind november met Enbrel gestart. Prima resultaat in het begin. Na het fantastische begin op alle vlakken: geen pijn - geen reuma - boordevol energie, ging het bergaf door een ernstige infectie van insectenbeten op reis. Antibiotica moest duidelijk genomen worden en bracht beterschap, daarna infectie luchtwegen antibiotica bracht gedeeltelijk beterschap, dan weerom antibiotica voor “sinusitus”, zei de Dr, antibiotica bracht gedeeltelijke beterschap.

Mijn vraag: Is het echt noodzakelijk om steeds antibiotica te nemen na kleine verkoudheidachtige aandoeningen?

Wanneer weet je dat je een infectie hebt?

Mvg,

Marina

marjolijn Schreef:

——————————————————-

> even vraag. spuit sinds 2 weken enbrel. kreeg

> vorige week na de 2de injectie een zware

> luchtweginfectie. heb vandaag tweede

> antibioticakuur gekregen. ben bekend met astma.

> zijn er meer mensen die zo snel na start enbrel

> kampten met infecties. volgens enbrel support kan

> dit. maar ben nu huiverig door te gaan met enbrel