kuurreizen meeting?

• marie

De reumatoloog moet vermelden wat je van de kuur kan verwachten: stabiliseren/verminderen van de klachten, meer levenskwaliteit en minder medicatie.

Verder is het van belang dat je vooraf een machtiging aanvraagt bij de zorgverzekeraar. In de meeste gevallen zal een vergoeding slechts gegevn worden bij Bechterew of RA. Er zijn ook zorgverzekeraars die het vergoeden op basis: reumatische klachten. Maar deze gegevens kun je terugvinden bij de polisvoorwaarden.

Veel vergoeding worden alleen verstrekt indien het een groepskuurreis is.

Succes!

Marie

• sandrab

Ik ga al 5 jaar kuren in Igalo, Montenegro. ( http://www.fontana-travel.nl/bestemmingen/igalo/ )

Het eerste jaar was ik verzekerd bij VGZ en die hadden het net uit het aanvullend pakket gehaald.

Het jaar daarop ben ik overgestapt naar AGis, met collectieve korting van de reumabond

Als je uitgebreid aanvullend verzekerd bent , krijg je 1200 euro vergoed. Ik ben ongeveer 1380 kwijt aan de reis.

Ik heb eenmalig een machtiging bij de reumatoloog gehaald. Nu moet ik jaarlijks het bedrag voorschieten en achteraf met een verklaring van het kuuroord, de nota en de declaratie, stuur ik het naar Agis en krijg het netjes terug.

ER zijn niet heel veel verzekeringen die het nog vergoeden. Ik weet van mensen waar ik mee samen kuur dat CZ ook vergoed binnen de aanvullende verzekering.

Ik kan het ja in ieder geval heel erg aan raden. Het is voor mij 2 weken hard werken en in april al genieten van de warmte in Zuid-europa.

gr. sandra

• aletta

Hier nog iemand die best zou willen, maar ook wel twijfelt

Ik heb er het (misschien rare) beeld bij dat het voornamelijk oude mensen zijn die dat doen. En ik ben 37 en dus niet oud. En om dan alleen te gaan,????

Mijn verzekering (IZA) vergoed een gedeelte tot max 850 euro dacht ik.

Maar als er hier een clubje gaat, wil ik denk ik wel aansluiten :)

ALetta

• sandrab

Ik ben nu 42 en was dus 39 toen ik voor de eerste keer ging. En ja je hebt gelijk , het is een beetje een grijze duiven parade, maar ik heb ook zoveel mooie gesprekken gehad en dan maakt leeftijd niet uit.

De eerste jaren kende ik nog niet zoveel mensen en ik ga altijd alleen. Inmiddels ken ik een vaste groep mensen van tussen de 46 en 65 jaar en die contacten zijn heel bijzonder. Je komt allemaal voor hetzelfde doel daar kuren en dat verbindt.

Ik hoop dat je een leuke reis vind.

gr. sandra

• Marieke (Beheerder)

Hoi aletta,

Hier idem 34…

Groetjes Marieke

• aletta

Als we hier een groepje met wat meer jonge mensen kunnen krijgen hou ik me erg aanbevolen

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik wil best een kuurmeeting proberen te organiseren maar de afstand levert eigenlijk altijd een ‘probleem’ op…

Wie interesse heeft, mail me even met de volgende gegevens.

Je prikbordnaam, echte naam,

leeftijd.

Tot hoever je wilt reizen voor een meeting en woonplaats, dus vertrekpunt.

Of je wilt carpoolen.

Waar je evt zou willen kuren of dat dat niet uit maakt.

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Echt top idee, ik ben zeker voor!!!

• Paul (moderator)

Ik zal jullie mijn corpulente lichaam besparen.

Wel een leuk idee, een kuurmeeting. (tu)

Paul (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Tot nu toe weinig reacties… Geen zin om wat af te spreken om te kijken of er samen gereisd kan worden?

of allemaal aan het afwachten waar en wanneer er wat geprikt zou gaan worden…?

Groetjes Marieke