kuurreizen meeting?

• Tineke

goedenavond,

Kreeg vandaag als advies om eens een kuurreis te maken naar Turkije.

Nu is mijn vraag?

Wie heeft er ervaring mee en hoeveel wordt er vergoed door het ziekenfonds?

Tineke

• sandrab

Ik ga al jaren kuren in Montenegro. Het is heerlijk. 2 weken de combi van hard werken en ontspanning en vooruitgang boeken.

Ik ga met de organisatie Fontana Reizen. Alles wordt voor je geregeld van vliegveld tot in je hotelkamer.

Van Agis krijg ik 1200 euro vergoed. Ik ben overgestapt van verzekering , omdat veel verzekeringen het niet meer vergoeden.

gr. sandra

• Rheumaatje

Wat doe je precies op een kuurreis? :-)

• marie

Bij kuren moet je denken aan revalideren door middel van:

wandelen, zwemmen in thermaal water, saunawereld, sportactiviteit, hydrotherapie in thermaal water, fysiotherapie, rustmomenten.

Voor Nederlanders is kuren een revalidatie, voor de Duits-sprekende landen is kuren preventief je lichaam rust geven d.m.v. bovenstaande activiteiten.

• Jopie1982

Maar waar moet je nu bijvoorbeeld aan voldoen voor de verzekering gaat vergoeden.

Je moet sowieso een verwijsbrief hebben van je reumatoloog, maar zijn er meer eisen?

En mag een partner ook mee? Natuurlijk krijg die niet vergoed, maar kun je wel samen dingen doen of krijg hij korting of zo?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik ben ook aan het overwegen. Ik krijg het (bij Agis) wel redelijk vergoed maar voor m'n partner is het best duur… Alleen gaan zou ik best eng vinden. Ik vraag me af of dat wel fijn is als je e ervaringen niet kunt delen…

Afhankelijk van de reisorganisatie en of je in binnen of buitenland gaat krijgt mijn partner wel een korting (evenals de evt. Kids)

Groetjes Marieke (beheerder)

• tecko

Ik krijg het nu ook vergoed omdat we zijn overgestapt naar een andere zorgverzekering. Het lijkt me super om dat te gaan doen maar ook ik vind het best eng om dit alleen te moeten doen.

gr. Marja

• Jopie1982

Ik lees het al, volgens mij moeten we gewoon met z'n allen gaan.

zelf wil ik namelijk ook niet alleen.

• hvh

Ik zou ook wel eens een kuurreis willen maken maar ik weet niet helemaal het verzekerings-gewijs bij mij zit dat zou ik eens even uit moeten zoeken.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Dat wordt dus theedrinken binnenkort om te kijken of het zo goed klikt dat we reismaatjes kunnen koppelen. Ik heb hier in Eindhoven al ervaring met een organisatie die kuurreizen organiseert naar onder andere Turkije die binnen de meeste verzekeringen vallen voor zover deze nog vergoeden en betrouwbaar zijn ;-) ze staan goed bekend hihi.

De meeste verzekeringen vergoeden of goed of niks…

Groetjes Marieke (beheerder)