Ik heb de afgeloppen maanden humira gebruikt allen de pijn werd steeds erger, steeds meer gewrichten ging ontsteken. tot vorige week ik van het ene op het andere moment dood ziek werd maar mijn moeder vond het niet nodig dat ik naar de huisartenspost ging moest maar wachten tot na het weekend dat ik weer bij mijn eigen huisarts terecht kon. heb maandag gebeld zou eigenlijk vandaag pas terecht kunnen met mijn klachten maar had met de assistente afgesproken dt de huisarts me maandag middag zou bellen en vertelde hem hoe ik me voelde en sinds wanneer(zo voel ik me nog steeds) hij heeft me er toen dinsdag ochtend tussen gepland en had netje alles bij gehouden en mee genomen zodat hij het kon lezen hij heeft accuut de telfoon gepakt en naar de reumatoloog gebeld en kreeg te horen dat ik accut met de humira moest stoppen omdat ik namelijk een tegen gestelde werking heb gekregen op dit middel inplaats van dat het beter moest gaan kan ik nu heel weinig heb zelfs verpleegkundige hulp moeten aanvagen om me te helpen douche, sommige dagen aan kleden, en daarnaaast had ik zo'n psoriasis uitbraak dat mijn heel rug onder de psoriasis zit en ontstoken is dat word nu verzorgt door een verpleegkundige omdat ik het zelf niet kan buiten de rug zitten mijn armen, buik vooral onder mijn borsten, schaam streek en benen helemaal onder en alls is ontstoken.

moest later op de dag zelf nog effe naar mijn reumatoloog bellen omdat hij moest uitzoeken welk medicijnn nu het beste zou zijn aangezien ik ook een bewegingsstoornis heb vweroorzaakt door medicijnen en daar de nodige medicijnen voor slik om het onder controle te houden. hij heeft die middag geen naam genoemt maar me wel uitgelegd dat het weer spuiten worden maar dan maar 1 keer per maand. en gister heb ik een heel informatie boekje gekregen van wat ik ga gebruiken en dat is simponi.

wie heeft ervaring met dit middel watn ben eigenlijk heel huiverig en bang dat het weer mis gaat na mijn nervaring nu met de humira. dus zou graag horen van anderen hoe het hun bevalt of het werkt neit werkt enz.