een tijd terug heb ik al eens geschreven dat het slecht ging met de reuma uiteindelijk ben ik toen naar mijn huisarts gegaan en die heeft me in overleg met de reuamtoloog prednison gegeven. daarna is het ruim 3 weken goed gegaan ondertussen op 23 december gestrat met humira dus had echt alle hoop dat het goed zou komen. die hoop is momenteel in duizenden stukjes.
begin januari begon ik weer veel pijn te krijgen maar moest toen ook op controle bij de reumatoloog dus dat verteld hij mij onderzocht globaal en hij vond het toch beter dat ik een prednison injectie zou krijgen(heeft een speciale naam maar kan die niet om te houden) nou zo gezegt zo gedaan. netjes elke keer ook gespoten met humira als de dag ervoor was maar ik kreeg steeds meer pijn maar ben eigenwijs wacht veel te lang voor ik naar eeen arts bel. nou uiteindelijk heeft afgelopen woensdag de ;pijn het gewonnen van mijn eigewijsheid kon al ruim een week nauwelijks uit mijn bed komen douche ging/gaat wel maar haren wassen niet en afdrogen neit en met aankleden erbij ben ik ruim een uur tot ander half uur bezig en daaarna zo kapot dat ik de hele dag niks meer kan enz. dus woensdag huilend naar het ziekenhuis opgebeld dat het niet meer gaat verteld wat er aan de hadn was enz kreeg ik de vraag ja wat wil je ik zo eigenlijk heel graag prednison tableten want die spuiten van een antal weken terug heeft niet geholpen nou ze zou overleggen met de artts kreeg ik gister telefoon van de assistente ja moest me nu elke week gaan spuiten met humira 4 weken lang en dan moest ik bellen of het beter gaat. dus lijd nog maar efffe pijn. ik trek het gewooon niet meer als het alleen de pijn was nauja niet leuk maar heb niemand om op terug te vallen want mijn ouders vooral mijn moeder zegt dat ik me aanstel dus elke kweer ruzie.
hebben jullie tips voor mij dat iik het iets dragelijker kan maken voor mij zelf