pijnlijke ogen

• carolina

beste mensen

heb al een enige tijd last aan mijn ogen, ze branden zijn rood doen zeer enz,heb wel oogdruppels van mijn oogarts gekregen maar die helpen ook niet echt.

maar nu zei iemand mij misschien komt het wel door je reuma,daar schrok ik van want ik wist niet dat reuma en oogklachten samen gaan.

nu is mijn vraag bij welk soort reuma komen er ook oogklachten voor? en hoe kan ik er achterkomen dat het misschien door mijn reuma komt?.

hartelijk dank.

• caramelletje

kan inderdaad, naar de dokter gaan?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

meestal gaat het om Sjogren, een syndroom waarbij de slijmvliezen uitdrogen. Een oogarts kan het met een simpel testje vaststellen vaak.

Meer info vindt je bij de Nationale vereniging van Sjogren patienten.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Saskia

Hallo,

Ik las net je berichtje over oogdruppels.

Ik weet niet hoe vaak je op een dag je ogen druppelt, maar om klachtvrij te zijn, druppel ik mijn ogen 4 maal op een dag met Duratears.

Sterkte,

Groeten van Saskia.

• renkumse

hallo,

ook ik had brandende ogen die ook rood werden.ik ben door reumatoloog doorverwezen naar oogarts, en het is inderdaad een vorm van reuma waar heel veel mensen met RA ook last van hebben. ik heb een ooggel meegekregen en die moet ik zo,n 3 a 4 x per dag aanbrengen.ik gebruik dat nu enkele dagen en voel nu al verbetering. ps: de duratears worden niet door iedereen verdragen, vandaar dat een oogarts het eigenlijk moet beoordelen en dan een gel voorschrijft die wat beter bij je “ past ” .

sterkte ermee.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik heb al hee wat druppels mogen proberen, de ene zijn fijner dan de andere. Vraag bij dit soort klachten zeker een arts om raad.

Mocht je druppels nodig hebben dan wordt het dan ook vergoed.

Groetjes Marieke

• wilma

Hoi,

Ook bij de ziekte van Bechterew komen pijnlijke, branderige ogen voor. Ik heb het zelf ook al meerdere malen gehad. Krijg nu altijd Fucithalma. Verder heb ik sinds de zwangerschap en geboorte van onze jongste zoon (nu al 5 jaar!) geen klachten van Bechterew, alleen die pijnlijke ogen zo nu en dan.

Wat het ook is: altijd je huisarts raadplegen voor je iets in je ogen druppelt. Beterschap!

Wilma