Ik heb al jaren 2x per maand een hulp van de thuiszorg. Ik kreeg dat destijds omdat ik full-time werkte, alleen woon en het ook niet meer kon combineren. Nu zit ik al weer een paar jaar 50% in de WAO en kan maar heel weinig in huis meer erbij doen. Ik ben dus erg blij met mijn hulp, al verloopt de organisatie door het bureau niet altijd goed. Vorige keer waren ze vergeten door te geven dat zij een vrije dag had genomen, het kwam doordat er een nieuw jaar was ingegaan zeiden ze, beetje krom dat gebeurt elk jaar en daar zou het systeem toch wel op berekend moeten zijn.
Omdat ik nog werk zit ik boven een inkomensgrens en daardoor moet ik de maximale uurvergoeding betalen, particulier zou het wel minder zijn, maar ik kies er op het moment toch nog steeds voor het via de WMO/thuiszorg te laten lopen omdat ik dan in vakantie en als een hulp niet meer kan komen vervanging krijg en ik dan niet zelf iemand anders moet zoeken, en ik wil in het WMO systeem blijven voor als ik meer hulp ga nodig hebben in de toekomst.
Voor mij is 1x per 14 dagen voldoende, ik heb een dubbel bovenhuis en er is dan voldoende tijd om alles te stoffen, zuigen bed verschonen en een extra klus, bv ramen lappen in de keuken, andere keer de kamer etc. etc. Was doe ik nog zelf en dat zou ook niet kunnen in deze toegewezen tijd, maar omdat ik me dus nauwelijks over de normale klusjes hoef te ontfermen lukt het zo prima.
Hoop dat je hulp krijgt of zalf iemand kan gaan zoeken. Het geeft je ruimte om niet helemaal overbelast tewraken en je kan je beperkte energie aan andere dingen besteden.