enkel artrodese

• droppieansems2@hotmail.com

hallo mensen,

ik ben sandra 36 jaar oud en bij mij is er al 3x geprobeerd om mijn bovenste spronggewricht vast te zetten dit ivm artrose.

dit alles zonder resultaat, er is nog altijd beweging in het gewricht wat zorgt voor pijn en stijfheid.

mijn artrose is naar mijn idee onstaan door psoriasis.

graag zou ik willen weten of meer mensen hier mee kampen?(dus met psoriasis in de gewrichten)

volgende maand (de 10de) ga ik voor de zoveelste x onder het mes maar nu wordt er een pin van onder de voet in het gewricht getikt!

wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoelang het herstel hiervan ongeveer duurt?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Bedoek je dan zoals bij artritis psoriatica of nog iets anders? Ongeveer 20% van de psoriasis patiënten ontwikkeld gewrichtsklachten. Meestal heeft dit een milder verloop dan bijvoorbeeld RA maar het kan juist soms ook extreem aggressief zijn en destructief (helaas die heb ik zelf).

Groetjes Marieke

hey marieke,

ja precies dat bedoel ik artritis psoriatica.

ik heb nl ook de vorm onder de nagels.

mijn lichaam is vrijwel schoon van plekken maar mijn gewrichten zijn behoorlijk aangetast.

dus ik weet wat je meemaakt:S

gr san

• Marieke (Beheerder)

San,

er zijn hier heel veel mensen die AP (Artritis Psoriatica) hebben, mocht je vragen hebben of er wat over kwijt willen dan ben je hier van harte welkom.

Ook via “zoeken” bovenin vind je veel informatie die eerder hier gepost is.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jolanda

Hallo Sandra.

Ondertussen heb je de operatie ondergaan? Hoe gaat het met je?

Zit zelf al vanaf 10 december thuis, ben geholpen aan een tripple arthrodese (3 sponggewrichtjes zijn vastgezet en de voetstand is lichtelijk gecorrigeerd). Heb ook arthritis psoriatica, en erg veel last van mijn gewrichten. Door de medicatie die ik gebruik heb ik weinig last van de psoriasis ( wat voorheen verschrijkkelijk was, van top tot teen) en is het te doen met de pijnen. Volgende week hoop ik dat het gips eraf mag en kan met revalideren weer gaan lopen……..

Ik wens je heel veel beterschap en een goed herstel toe!!!!!! Sterkte en succes!!!

Groetjes, Jolanda.

hey jolanda,

ja ik ben inmiddels geholpen.

de enkelarhtrodese is me meegevallen alleen besloot mijn orthopeed op de ok nog even dat het misschien wel een goed idee was om een stukje bot van mijn bekkenkam te halen en die te gebruiken als botcement in mijn enkel.

de wond op mijn heup is eruggg gevoelig(voelt alsof ik een boomstam heb gesjouwd) en zit vol met wondvocht!:S

ik heb sinds mijn vierde last van psoriasis maar de psoriasis op mijn lichaam is zo goed als weg(zonder medicatie).

volgende maand maar eens naar de dermatoloog om te praten over artitis psoriatica aangezien de diagnose nog nooit echt gesteld is(heb in het verleden wel bij de reumatoloog gelopen en die heeft toen mijn bloed onder zocht en je raad het al mijn bezinksels waren toen goed.)!

ik laat je weten hoe het verder loopt.

bedankt voor je intresse!>:D<

gr san

• miranda1963

hallo droppieansems2,

Bij mij is in een ver verleden ook een stukje uit de heupkam gehaald om bot op te vullen in mijn knie waar zich een cyste bevond die mijn bot had aangetast. Ik was toen nog maar 5 jaar (nu 47) en volgens mijn moeder had ik ook veel meer pijn aan mijn heup dan aan mijn knie. Blijkt toch dat dit erg vervelend is als er bij de heup wat wordt weggehaald.

Kan me er niet zo veel meer van herinneren gelukkig. Ook is moet in de toekomst een enkel atrodese ondergaan. Ligt aan mij wanneer ik het wil laten doen. Ik wacht nog eventjes.

Veel sterkte!

Groetjes Miranda