AO

• Marja

Door het UWV ben ik jl. nov. 100% arbeidsongeschikt verklaard. Herkeuring komt in oktober a.s.

Vandaag gesprek met arbo-arts die mij door hun eigen arbeidsdeskundige wil laten keuren.

UWV gebeld daar zei men: je bent afgekeurd,Ga je naar die AD dan moet je die conclusie van het UWV laten zien.

Kortom, stuit ik hier op onbegrip van werkgever en/of arbo-arts?

Ik ben niet voor niets afgekeurd door UWV ivm. met beperkingen/ziekte.

Ik heb RA, FM/artrose, en ben ziek geworden 1 jr. geleden.

Bedankt voor reactie (s) alvast.

• Marieke (Beheerder)

Hoi Marja,

ik zou de bevindingen van het UWV zeker meenemen naar je keuring. Na hun reactie daarop weet je hoe je ervoor staat qua onbegrip.

Het zou kunnen dat men vind dat je al weer genoeg bent herstelt om opnieuw gekeurd te worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik weet niet wat voor werk je deed/doet, maar het zou kunnen dat je ondanks afkeur een deel van je werk toch (met aanpassingen) zou kunnen doen. Zelf ben ik 100% afgekeurd maar werk nog steeds (bij vlagen, zit sinds nov al weer in de ziektewet).

Overigens had ik in nov 2010 herkeurd moeten worden. Niet verbaasd zijn als dat veel langer duurt, het UWV heeft het nogal druk. Zolang je niet herkeurd bent blijft de afkeur van kracht.

Groetjes Marieke (beheerder)