Hallo,
Ik heb eerder, in 2011, wat geschreven. We zijn destijds met stoppen en weer beginnen met de abatacept doorgegaan.
Op een gegeven moment is het ongeveer 2 jaar goed gegaan, ook gezien de reuma.
Helaas heb ik sinds eind juni last van huilbuien, niet elke dag, maar om de zoveel dagen. Hoewel ik in de tussentijd niet ben die ik normaal ben. Voorheen had ik wel zin in dingen te doen, maar nu zie ik het leuke niet ervan. Nu zie ik overal tegenop. Dit heb ik achteraf gezien als sinds eind vorig jaar.
Voorheen had ik af en toe hele korte momenten dat ik dacht van: ‘o, het zit niet lekker in m’n hoofd'. Maar dan ging het weer weg. Maar eind juni, smiddags nog visite gehad, en s'avonds kon ik zo, zonder reden gaan zitten huilen. Ook angst voor dingen. Bijv. dat m'n moeder, die ook reuma heeft, valt…
De reumatoloog die week na het begin gebeld, en erkende met veel moeite dat het van de abatacept kan zijn, maar de vraag is het kan ook van jezelf zijn.
De arts adviseerde naar de huisarts te gaan, waar ik inmiddels geweest ben. Voor medicatie kom ik gelukkig niet in aanmerking, maar op de momenten dat het erg is, is het werkelijk erg.
Herkend iemand deze dingen? Meestal begint het nare voelen in m'n hoofd erger te worden als het richting de avond gaat.
Groetjes,
E.p.