humira en mond kapot

• chantal

hoi

23 dec 2010 heb ik mijn eerste spuit humira gehad eigenlijk totaal geen last van gehad oook niet van de prikplek was alleen een beetje blauw maar verder geen last van dus dacht gelukkig alles gaat goed. tot twee dagen erna ik sochtends wakker werd met mijn hele mond vol aften dit heb ik ook gehad toen ik MTX slikte nu alleen gelukkig niet zo heel erg op mijn tong maar mijn wangen zijn helemaal kapot. ik ben sinds die dag al aan het spoelen met bolcosan in de hoop dat het minder word. maar tot op heden zit er geen verschil in. nu is mijn vraag kan dit van de humira komen? en heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen op het gebied van spoelen ofzo?

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes chantal

• aletta

Hoi

Het kan. Het kan ook van de reuma zelf komen. Of van iets dat je gegeten hebt. Of doordat je weerstand even een dip heeft. Of door hormoonwisselingen. Of door een combi van bovenstaande.

Ik heb er zelf altijd veel last van als de reuma actiever wordt, het is voor mij een graadmeter. Er is een soort zalfje waarmee je de aften kunt aantippen en dan heb je er minder last van. Je tandarts kan je daar meer over vertellen.

En het kan ook schelen welke tandpasta je gebruikt. Ook daar kan je tandarts je meer over vertellen.

Ik gebruik er zelf niets voor. Het is supervervelend en doet zeer. Maar na een paar dagen is het weg.

• Marieke (Beheerder)

Hoi

wat bij mij goed helpt tegen de pijn van die wondjes is aloclair. De etos verkoopt het.

Groetjes Marieke (beheerder)

• chantal

dank je wel voor de tip.

mijn mond is zo goed als heel en heb afgelopen donderdag mijn tweede spuit humira gehad dus ben benieuwd of het goed gaat.