nieuw polsgewricht

• Jenny Oosterhuis

Hallo, Ik heb in 2007 en 2008 nieuwe polsgewrichten gekregen zowel rechts als links.

Ben er zeer tevreden mee.

Maar heb nu een probleem(pje)

Ben onlangs voor controle bij de Orthopeed geweest en die heeft geconstateerd, dat beide polsgewrichten las laten.

om het duidelijker te omschrijven, de schroeven en de pen die in de hand zitten laten los, er zit ruimte tussen de schroef en het bot. In de rechterhand is het bot zelfs gebroken boven de schroef.

Ik heb er zelf niet zoveel last van (behalve dat het soms een beetje pijn doet) Maar mijn orthopeed schrok ervan een heeft er een zwaar hoofd in, zodra ik last krijg moet er geopereerd worden

Hij weet alleen nog niet wat hij ermee aan moet, nieuwe (langere) schroeven is geen optie,nieuwe polsgewrichten ook niet, maar wat wel?

Wie heeft hier ervaring mee.

En wie kan mij vertellen hoe dit kan, wij (de orthopeed en ik) staan voor een raadsel en weten niet hoe dit komt en kan.

Ik doe niets bijzonders met de polsen en ben er toch wel zeer zuinig op

• Roetsie

ik was ook heel blij met mijn kunstpolsen

Bij mij zijn na en 8 /9 jaar de prothese 's los gaan zitten , dit was al vrij snel

waardoor weet ik niet , wel was mijn bot een stuk brozer geworden door de reuma

en alle protheses gaan op den duur los zitten maar van de pols moesten ze toch tussen de 10 en 15 jaar mee gaan is mijn toen verteld

Het is mogelijk dat kunstgewrichten los gaan zitten door een infectie/bacterie, hier wordt altijd voor gewaarschuwd niet te lang met wondjes blijven rondlopen

dat je gewrichten naar een paar jaar los gaan zitten is wel hel snel en ik kan me voorstellen dat je wordt gezegd dat je geen nieuwe prothese krijgt

mijn ervaring:

links is bij mij in 2004 gereconstrueerd met mijn eigen heupbot hier zit nog beweging in maar weinig kracht en daar gaat nog steeds goed mee.

rechts is een jaar later vervangen door een nieuw prothese ,

welke nu door het bot zich naar buiten werkt( heb nu eigenlijk een gebroken hand) heeft het dus 5 jaar uitgehouden.

Deze zal in januari worden geopereerd

Ik laat deze vast zetten , dan heb ik meer kracht

de plaats van het gewricht wordt ook nu gevuld met eigen heupbot

Ik wens je veel sterkte.

groet Roetsie