Hevige slijmbeursontstekingen

• Roselieke

Hallo allemaal,

Ik heb sinds mei 2009 de diagnose R.A. Sinds enige maanden heb ik regelmatig hevige slijmbeursonstekingen. Wie herkent dit?

Ik gebruik MTX en Plaquenil. Sinds een half jaar is de MTX gehalveerd van 10 naar 5 tabletjes per week. Daarna heb ik weer meer klachten gekregen, dus mag voorlopig nog niet verder afbouwen.Daarnaast kreeg ik een half jaar later de diagnose borstkanker en moest ik in november 2009 een amputatie ondergaan. Afgelopen juni heb ik ook nog eens mijn moeder dood gevonden, dus het is niet geen wonder dat mijn lichaam niet tot rust komt na zo'n jaartje.

Ik ben er weer bovenop gekrabbeld. Het afgelopen jaar is de reuma tijdelijk op een zijspoor belandt door alles. Voor de reuma doe ik mee met het Treach onderzoek van het Erasmus in Rottterdam.

Heeft iemand een tip omtrent de slijmbeursonstekingen? Ik heb gelezen dat het bij R.A. hoort.

Thanks.

Roselieke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik heb ook de ene slijmbeursontsteking na de andere. Ik gebruik dan nogal wat injecties prednison. Soms in de slijmbeurs (onder echogeleiding) soms in mijn bil gewoon algemeen.

Sterkte

Groetjes Marieke (beheerder)

sorry voor het korte antwoord, druk druk vandaag

• Roselieke

Hallo Marieke,

Bedankt voor je reactie. Kan dat geen kwaad zo vaak van die injecties en krijg je die van de reumatoloog of de huisarts? Ik heb al meer dan een jaar last van een “slijmbeursontsteking” in mijn rechterheup.

Maar af en toe straalt die pijn ook heel zeurderig door naar mijn been en voet. Lijkt dan meer op een zenuwpijn. Dus weet niet of dit wel een slijmbeursonsteking is. Ik slik dagelijks Celebrex 2 x 200mg naast mijn andere medicijnen , voorheen slikte ik Brufen retard 800mg. Vorige week kon ik ineens mijn lrechterpols niet meer buigen en ging ik door de grond van de pijn. Ik stop dan met de Celbrex en neem 3 x daags 600mg ibuprofen. Ik gebruik wel maagremmers. Maar ondanks dat dit onstekingsremmers zijn komen die onstekingen er gewoon doorheen. Een injectie in mijn heup helpt een week of 2 om het te verlichten, maar gaat nooit helemaal weg. Sterkte met de drukte.

Groetjes Roselieke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

de reumatoloog zet de injecties of een radioloog onder echogeleiding op verwijzing van mijn reumatoloog. Ik heb zo'n beetje alle medicatie op reumagebied gehad en ben nergens stabiel mee dus ik (de reumatoloog) heb niet zo veel keuze meer. Het beste gaat het als ze prednison zetten met een verdovingsmiddel erbij.

Ze zeggen dat je maximaal een keer of drie per gewricht kan prikken omdat anders de pezen zwak worden en af kunnen scheuren.

Ik heb er al heel wat injecties meer ingehad met name in mijn schouders maar in ieder geval niet meer dan ca 3 per jaar.

Als ik slijmbeursontstekingen heb en ik mag geen injectie in het gewricht zetten ze ook wel spuiten in mijn bil die dan meer prednison bevatten (80-120mg).

Het is dus lappen….

Groetjes Marieke