Ik moet even mijn verbijstering uitspreken. Gister was ik bij een concert van De Dijk en kwam daar een kennis tegen. Die vertelde doodleuk dat zij samen met haar vriendin op kosten van het PGB van de gehandicapte zoon van haar vriendin gezellig samen een avondje uit waren. De gehandicapte zoon was in geen velden of wegen te bekennen. Op dat moment was ik te verbijsterd om te reageren en twijfelde zelfs aan mijn eigen waarneming. maar degene met wie ik daar was, had hetzelfde gehoord (ik heb het nog even nagevraagd..) .
Natuurlijk weet ik wel dat het een fluitje van een cent is om de boel op te lichten en ik heb ook wel in de krant gelezen dat het vaak gebeurt. Maar toen ik hier zo direkt mee geconfronteerd werd, viel me de bek open en ik merk andaag dat ik er enorm door ben geraakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je met zo'n regeling zo eenvoudig kunt frauderen? Waar is het besef van verantwoordelijkheid gebleven? Solidariteit?
Ik ben geen pietlut, maar ik vind dit zo onwaarschijnlijk a-sociaal dat ik gewoon zin heb om te gaan klikken ergens bij een instantie. Heeft iemand tips?