keelontsteking

• miranda1963

Ik loop vanaf woensdag met een vervelende keelontsteking. Is het handig om bij de huisarts langs te gaan voor een kuurtje of heeft dit weinig zin?

Het risico op een opvlamming van de reuma ligt vaak op de loer met een keelonsteking. Ik zit ook al te denken morgen aan de trachitol te gaan of iets dergelijks. Mijn keel is rood, het brand (gevoel of het maagzuur in je keel zit) en alles smaakt vies. Het is al wel iets minder, maar nog steeds aanwezig en vervelend.

Wat kan ik het beste doen: uitzieken of even naar de huisarts?

Groetjes Mir@nd@

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

huisarts, Trachitol onderdrukt de symptomen waardoor je het niet meer merkt als er meer aan de hand is of het te lang blijft. Zoals je al zegt, risico op een opvlamming lijkt me ook reden genoeg even te overleggen.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Joke (moderator)

Overleg met de ha is volgens mij altijd het beste

Sterkte.

Liefs Joke (moderator)

• Andie

De huisarts kan bepalen of het om een virale of bacteriële ontsteking gaat, afhankelijk daarvan is de oplossing uitzieken of antibiotica. Zeker als je tnf-remmers gebruikt zou ik even langsgaan.

• miranda1963

Geen antibiotica maar keelspray voor de geirriteerde keel. Eigenlijk was ik al aan de late kant omdat het al wat minder pijnlijk was en ik het slimst al achter de rug had.

Volgende keer misschien iets eerder naar de huisarts. Ik ben niet zo iemand die zo snel naar de huisarts gaat, maar nu werd ik toch even op de vingers getikt.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Mir@nd@