metoject- injecties

• SabineB

Ik spuit sinds juni metoject, Dit is al die tijd goed gegaan. Maar sinds een paar weken krijg ik de naald bijna niet in de huid. 1 milimeter lukt nog wel, maar dan doet het heel gemeen pijn. Ik heb al wel als oplossing om eerst met een ijsklontje de plek te koelen. Maar dat helpt niet elke keer.

Wie herkent dit en weet een goede oplossing?

Groetjes, SabineB

• Diana

Hoi Sabine,

Ja ik herken jouw probleem. De naalden zijn heel bot en het dopje krijg je er ook niet goed af.

Ik heb dit ook bij de reumaconsulente gelegd en zij zei dat doordat het dopje moeilijk er af te halen is ga je er mee draaien. Er schijnt iets in dat dopje te zitten iets van sileconen en dat wrikt ook los waardoor de naalden nog lastiger in de huid gaan. Ik heb er een handig apparaatje voor gekregen om dat dopje er normaal van af te krijgen en nu gaat het iets beter. Maar het blijven vervelende spuiten waar ik ook nog eens misselijk van wordt.

Sterkte,

Gr Diana

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik weet niet of het bij Metoject mogeijk is maar ik vervang van mijn spuiten mtx de naald door varianten die ik de apotheek laat leveren. Dit ook omdat ik liever een andere maat naald gebruik (0,5x1,6)

Groetjes Marieke (beheerder)

• Diana

Hoi,

Nee bij de nieuwe metoject injecties is dit niet mogelijk. Bij de oudere injecties was dit wel mogelijk.

Gr Diana

• Joke (moderator)

Ik had daar ook last van

Heb nu andere injecties gehad Methotrexaat EWB en deze

prikken een stuk gemakkelijker zit ook een losse naald bij

die je nog voor een andere zou kunnen veranderen maaar

niet nodig bij mij en het dopje gaat ook stukken makkelijker

eraf.

Ik had het nl aangegeven bij de apotheek dat die andere

naalden bijna niet de huid ingaan en dus ook vaak behoorlijke

blauwe plekken gaven.

Toen kwamen ze met deze of ik die wilde proberen en het

bevalt me tot nu toe prima.

Sterkte en succes

Joke (moderator)

• Andie

Bedankt voor die tip Joke, ik vind die metojectnaalden ook lastig prikken, volgens de reumaconsulente kon ze er weinig aan doen, maar ik ga het nu toch ook maar even bij de apotheek vragen.