ontslagen

• aletta

Ik kreeg vorige week het heugelijke nieuws te horen dat ik per 1 januari ontslagen ga worden. Ik ben sinds begin dit jaar afgekeurd en werk nog maar 16 uur, maar dat is natuurliujk niet de reden (ahum kuch ja ja). Er werd me kwalijk genomen dat ik mijn gezondheid boven mijn werk stel. En ook dat ik een medische behandeling (infusen met rituximab dus) onder werktijd heb laten doen (ik had me netjes ziek gemeld, en kreeg complicaties waardoor ik 3 weken thuis ben geweest).

Tja….

Er komt dus nu een rechtszaak, want dit laat ik me niet zeggen…. als iemand een baantje weet hou ik me aanbevolen!

• anniek

tjee Aletta, dit is toch niet normaal?

Willen ze graag ruilen of zo?

Goed dat je terugvecht, want denk dat dit arbeidsrechterlijk niets eens mag.

Heel veel sterkte!

hartelijke groet, Aniek

• Pepe

Ontslagen of einde contract..?

In het laatste geval heeft men geen reden nodig en anders kletsen ze onzin.

De gezondheid boven het werk stellen? Volgens mij hoor je dat altijd te doen….

• aletta

Ik word dus echt ontslagen, geen einde contract. Ben zelf jurist dus ze proberen het bij de verkeerde. En nee het mag niet, maar als je zelf akkoord zou gaan mag het wel. Ik kan daar nu niet te ver over uitwijden. ALs ik niet akkoord ga moeten ze toestemming vragen bij het UWV (en dat zal lastig worden) of bij de kantonrechter. Dan kan mijn contract wel ontbonden worden op grond van het feit dat er geen mogelijkheid tot samenwerking meer is, maar dan krijg ik schadevergoeding. Koop ik weinig voor, maar beter iets dan niets…..

• Pepe

Ik weet het, heb het inmiddels al diverse malen meegemaakt, ook terwijl ik een zaak had die ‘niet te verliezen viel’.

De rechtspraak kent soms vreemde wegen… Tegenwoordig moet je elke opmerking en afspraak al kunnen bewijzen en wanneer je pas met een nieuwe baan begint ergens wil je niet gelijk wantrouwend zijn, maar voor jezelf is het wel beter als je alles op papier hebten dan nog is het lastig om je gelijk te krijgen.

Een advokaat zei een keer: ‘Je wint een koe, maar het kost ook een koe’ m.a.w. De energie en het geld dat je erin stopt weegt niet altijd op tegen het resultaat.

Het gaat om het machtsverschil. Jij bent een kostenpost, maar het gaat om jouw baan en je (hele) inkomen, terwijl het voor de werkgever slecht een klein stukje is van de personeelskosten.

Heel lastig allemaal, je wilt graag blijven werken, maar het word je niet altijd gemakkelijk gemaakt.

• Jopie1982

Wat ontzettend balen zeg, echt verschrikkelijk.

Super dat je het er niet bij laat, met ons moeten ze niet sollen, we hebben het al moeilijk genoeg.

Kom op zeg, om je gezondheid!!!

Als we je kunnen helpen roep je maar.

Sterkte.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

sht… balen zeg! K…. Ook hier genoeg ervaring maar daar doe je weinig mee…

Vecht tot je erbij neervalt, het gaf mij en mijn man in ieder geval veel voldoening toen we wonnen.

Groetjes Marieke (beheerder)

ps post hier vooral even wat je zoekt en ook waar… wie weet hoe een koe een haas vangt

• aletta

Ik zoek dus een baan in Zeeland (Walcheren, Bevelanden of Schouwen) of Bergen op Zoom voor maximaal 20 uur, alles is goed van licht administratief tot juridisch werk. (ben jurist). Heb WGA uitkering, dus wat ik doe maakt niet zoveel uit, als ik er maar een bepaald inkomen mee kan genereren.

• Joke (moderator)

Jeetje ……….dit is echt heftig zeg….!!!!

Niet normaal iemand ontslaan die ziek is of het al niet erg

genoeg is dat je gezondheid je in de steek laat.

Maar helemaal SUPER dat je het er niet bij laat zitten

want zijn ze nou helemaal geschiffeld.

En als ik je kan helpen doe ik het graag heel heel heel

veel STERKTE…!!!

Dikke knuffel Joke (moderator)

• LindaP

Hoi Aletta,

Wat een vreselijk nieuws.

Het lijkt erop dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten.

Ik moet er maar voor zorgen dat ik half december beter ben (geen idee hoe) zodat ik dan mee kan met de reorganisatie waarbij mijn baan boventallig is geworden.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat deze situatie een positieve wending krijgt.

Groet,

Linda